Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalarö torsdag morgon
-
Dalarö torsdag morgon
Publicerad av oscarlj på 15 september, 2010 vid 17:33Ser ut att blåsa väldigt bra imorgon fm, är det någon som kommer dra till Dalarö på morgonen?
Har aldrig surfat innan jobbet, när brukar folk vara ute?
blandsvamp svarade 14 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Jag drar till Dalarö tidigt, tänkte Torö men hinner inte innan kneget!
Jag kommer att vara på plats 06.00 och köra fram till 9 typ. Solen går ju upp 06.17 så då hinner man va färdigriggad.
Kul om det blir fler.
Ser ju ut som det blir lite vind.
See ya -
Nachoman;631307 wrote:Jag drar till Dalarö tidigt, tänkte Torö men hinner inte innan kneget!
Jag kommer att vara på plats 06.00 och köra fram till 9 typ. Solen går ju upp 06.17 så då hinner man va färdigriggad.
Kul om det blir fler.
Ser ju ut som det blir lite vind.
See yalåter bra, jag satsar på att vara där kl 0600 oxå, kom på att jag måste vara på jobbet vid 09:30, får nog se till att rigga ner fort som bara den 🙂
/o
-
ingen som har en extra hängsele som man skulle kunna köpa för några hundra?? hade ju passat super om någon av er som ska dit tidigt hade en.. jag kommer nog runt 8 och blir där hela dan…..:smirk:
Strl Large…
medium kanske funkar.. -
hmmm… just nu ser det inte så lovande ut! Åska och gigantisk dusch ute. Avvaktar en stund med packningen.
-
Jag har en gammal gammal sitt sele dom du kan låna kommer dit runt halv nio ,tar Me den.
-
Dalarö ser fortfarande fint ut… har varit lite byigt när nederbörden närmar sej.. blåser väl 4,5-5.0 vinden har till tagit lite sedan kl 9. Är väl en 5 Pers på vattnet just nu….
-
Jahapp! Med laddad bil från surfet imorse blir man nu sugen på även en kvällsession. Är det nån som kommer köra Dalarö?
-
Och så en varning!!!
Såg vid Askfatshamnen, ca 50 m ut i vattnet, strax söder om piren, ett armeringsjärn som sticker upp till ytan. Såg den på insidan i en gipp. Kunde blivit riktigt obehagligt om inte gippen slutat väl. Vad fan gör ett armeringsjärn där ute? Borde vara ett antal meter djupt där. Finns det mer skit däromkring som nån känner till?
-
Kjello
Gäst16 september, 2010 vid 12:49Nachoman;631434 wrote:Och så en varning!!!Såg vid Askfatshamnen, ca 50 m ut i vattnet, strax söder om piren, ett armeringsjärn som sticker upp till ytan. Såg den på insidan i en gipp. Kunde blivit riktigt obehagligt om inte gippen slutat väl. Vad fan gör ett armeringsjärn där ute? Borde vara ett antal meter djupt där. Finns det mer skit däromkring som nån känner till?
Ruggigt Al-kaida, eller någon sjuk kan sticka ner chit, sen stå och vänta på händelser.
Ruggigast. vid populära spots runt stan, regeringen lagt ner psycvård mm, släppt alla fria..
mest pengar just nu, är det enda dom tänker dom på. -
Fantastiskt att man kan få ett armeringsjärn till politik:cool2:…
Vet att det legat ett gammalt betongfundament i närheten tidigare men inte sett till ngt armeringsjärn. Kan man inte markera det med en fender(menar inte en gitarr) eller liknande?
-
Drar dit snart igen. Ska kolla om jag ser den.
Och i dessa valtider kan ju vad som helst härledas tillbaka till politiken.
Hmmm jag vet vems fel det är…Rock on!!
-
Kjello
Gäst16 september, 2010 vid 16:13Politik `?,
Jag va jag med om en situation, på min hemmaspot (födelseort),
en fiskare (granne) va så arg på alla surfare så han girade plötsligt nosen full fart rakt emot mej, för han såg ett surfsegel,
jag hoppade i sjön lyckades undkomma propellern, simmade iväg, han krockade in i brädan men brädan klarade sej,
sen gick jag till fiskarens båthus, (han va stupfull) jag slängde bara en hink sjövatten över honom (mildaste straffet tyckte jag då). och gick därifrån, det va ju min bästa granne.
Min systerson räddade sen hem fiskaren, han va blåkyld nära döden.
Han skyllde på att han inte kände igen mej, men det fick mej att tänka till.. -
Kul dag på Dalarö.
“Något” överrigat med 6.6 slalom segel och 105 liter F2 SXM men vad gör det när det blåser och solen skiner. Bara att dra ordentligt i nedhalet och göra sig så tung som möjligt i selen. Gick förvånansvärt bra så länge jag sket i att vara rädd… fast ibland var det nära att jag just sket i min nya våtdräkt 🙂
Logga in för att svara.