Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalen S-66.com
-
@adde 479797 wrote:
Man är såklart inte anonym bara för att man reggat en ny profil.
Att kommentera en “outning” på detta sätt genererar nog fler besök i dalen än att låta den tyst passera.
Anonym för mig i alla fall då det inte står fiskmås i profilen!
Och ja, jag har också för mig att det var Waltz, som var en av pionjärerna!
Matt Schweitzer var väl med i början också! -
@jagblirsåtrött 479697 wrote:
Jätte kul att du också lägger ut bilder på mitt spot. Stället behöver verkligen reklam, och att en som du postar bilder därifrån gör säkert susen.
Jag hjälper gärna till med samma sak! Jag vill uppmana alla att sprida ett rykte om att Äspet regerar, så att danskar, tyskar, letter, ryssar och t.o.m. Svenskar delar vågen med er där!
Om ni behöver instruktioner för att hitta till detta point-break, så använd länken nedan.
http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&mapstate=9;14.302685954831217;55.90818660164687;a;14.299730519915268;55.909642024275556;14.305641389747165;55.90673117901817;877;815&mapcomp=;;;;;;;;;;;;;;0;0;;;;0&stq=0De här va nästan de roligaste jag har hört! Att man över huvudet taget kan kalla ett ställe för “mitt” är ju pinsamt…och att om man tror att folk som seglar våg inte skulle veta att Dalen är ett bra ställe får man nog allt räknas mer som korkad! Det är ju inte så att det stället är ngt secret spot precis…haha!
Till mitt homespot Äspet är alla välkomna, funkar bra på rak ost och blir som ett lite mindre Gislöv…även bra för hopp!
Vi behöver inte dela vågen…där finns våg för alla intresserade.Mvh Andreas
-
Visst var det Mike Waltz som upptäckte Hookipa!
Det här med locals som håller spots hemliga är ju lite kul. Som tur är har jag faktiskt aldrig upplevt någon jobbig inställning när man seglar på nya spots, speciellt utomlands. Och när tex norrmän seglar på våra ställen brukar dom alltid ha en bra inställning. För några år sen blev det för taskiga parkeringar i Lejet, så nära vattnet så att man knappt kom förbi bilarna när man skulle bära ut grejorna i vattnet. Jag snackade lite med norrmännen som ställt sig väl nära stranden och dom flyttade sina bilar utan minsta problem.
Det gäller bara att försöka vara lite smidig så att närliggande hus o badande o andra kommer fram och att man inte skräpar ner och kör sönder terrängen, självklarheter.
För övrigt är det väl många surfgånger man tycker att det är riktigt kul att några andra också kommer ut på vattnet…även om det ibland kan vara kul att segla ensam. Var det väl retsamt?
-
Sen är det ju så att många av våra bästa spots är som mest episka under vintern då alla stormar kommer. Hur många är det som seglar då? De flesta flyr ju till varmare ställen söderut eller stannar inomhus och skapar trådar om bommar med 26″ grepp på konfen eftersom de får kramp i underarmarna i kylan : )
-
Ahh sidvind i Dalen, najsa bilder, jag kommer direkt och tar alla vågor!
Nä, det är ju inte direkt nån brist på bra vågspot längs västkusten när det blåser kring väst. Jag kan inte tänka mej att det blir nån invasion i Dalen. Vindsurfarna kommer att fördelas jämnt på spoten vid västvind. Annat är ju Gislövs som är ett av väldigt få spot som funkar på NO. Dessutom i en period av högtryck när folk är frustrerade som fan och hugger på allt.
Nä, jag tror inte Dalen blir invaderat.
Dessutom hade vi bättre vågor i Åsa den dan…! 😉 -
Se om jag blir mordhotad nu av nån “local” ha ha. Hoppas snart på västkuling snart brorsan så du kan komma hit och segla me mig igen. På bliderna e det jesper Cederhage (vitt segel), en grym local fast jag är inte rädd för honom ha ha. och jag i det röda seglet. vilken kanondag de va. Ha det bra alla Dalenvännner så syns vi snart. puss och kram
-
Jag ska mordhota dig på vågorna! Genom att baila överallt när jag testar detta lockande spot. 😉
/Magnus -
en 50+ tant i Gomorron-sverige rekommenderade just alla som gillar vindsurfing att besöka dalen idag. snack om outat…
-
@poppo 484235 wrote:
en 50+ tant i Gomorron-sverige rekommenderade just alla som gillar vindsurfing att besöka dalen idag. snack om outat…
Det står en helsida om vindsurfing i Dalen i Båstad magasinet. Det är en glossy gratistidning som nog alla turister på Bjäre läser i sommar.
-
Precis hemkommen från två veckor på Lanzarote, jag var inte helt själv där heller…. 😉
Sticker ner till Skåne och Äspet beach park så snart som möjligt.
Äspet på lördag och söndag 6-7 m/s om det lockar…
Hoppas prognosen blir bättre… Typ dubbla.
alla välkomna…/Peder
Logga in för att svara.