Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalen S-66.com
-
Det är ingen risk att Äspet blir trångt, det finns otaliga ställen som är minst lika bra. Dalen tror jag inte heller blir överbefolkat, det finns för många bra ställen på väst för det.
-
@svennebanan 479808 wrote:
Alla är förövrigt välkomna i Rammsjöstrand på SO. Jag brukar vara helt ensam där då launchen suger och revet utanför hamnen bara går av var 25e år.
Kul att du nämner det. Min bror har ett place i Ramsjöstrand och han säger att det finns ett rev som rockar fett vid rätt vindriktning. Dock sa han S-SV, men det är SO som gäller? Då jag var där för ngr dar sen blåste det SO men det var inga vågor då?!?
Har nu sett att Dalen ligger rätt nära Rammsjöstrand….he, he, he…..blir att besöka brorsan lite oftare!
-
@surfmeister 484281 wrote:
Kul att du nämner det. Min bror har ett place i Ramsjöstrand och han säger att det finns ett rev som rockar fett vid rätt vindriktning. Dock sa han S-SV, men det är SO som gäller? Då jag var där för ngr dar sen blåste det SO men det var inga vågor då?!?
Det är nog S-SV som gäller, men vid de förhållandena som krävs så blir det nog bra på många ställen. SO skrev jag mest för att denna sidan av Bjäre iaf inte har offshore då. För vågor vid den riktningen krävs nog dessvärre riktigt rejält med vind. För säkert 25 år sedan såg jag iaf ett gäng vinfsurfare som körde i rejäla brytande vågor på revet i vad jag tror var SV.
Logga in för att svara.