Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dålig balans med huva?
-
jo det väsnas ju om man låter luften strömma över örat. Men om du däremot vänder örat rakt mot vinden kanska det inte blir något problem? så är det för mig iaf.
-
Ja det är sant och fungerar väl kanske om man alltid seglar på halvind och stirrar rakt fram
-
Jag fick just en helt sjukt bra idé.
Man kombinerar de båda alternativen, ull och neoprene, och utnytjar deras båda fördelar.
Man klipper ut hål för öronen på ca: 5 cm i diameter och så syr man dit ullbitar istället. På så vis så slipper man suset, man hör förmodligen bättre och man slipper också att frysa om öronen. Förmodligen kommer man också att bli snyggast!
Vad tror ni om detta? -
Sy små öronmössor annars, det blir nog snyggt…eller vänta tills det blir såpass varmt att man inte riskerar frostskador…..vilket i Svedala kanske inträffar i Augusti med lite tur
-
En variant är att ta upp ett ordentligt öronhål, och sen använda en sån siliconmössa som simmarna kör…
Klipp av toppen så du får ett pannband, så slippen man vattnet i öronen, pappa kör med detta och jag har även testat nån gång, fast detta direkt under hjälmen, det e skönt att slippa vattnet i öronen…
Det borde funka under huvan också, förutsatt attt man massakrerar upp lite hål. annar tycker jag det skulle kunna funka att lägga lite skumgummi som distans på öronen… -
Fast då var vi ju tillbaka igen till det där med att man tappar balansen om man täpper till öronen för mycket.
-
Det är klat mindre problem med en sån tunn grej jämfört med en huva… annars hade väl vitsen med det varit minimal…
Log in to reply.