Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dåliga kites

• gh0st

Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:46

dålig för mig är kanske inte dålig för dig. Det är en lite för bred fråga att svara på.
    Men om dom är livsfarliga genom att ha riktigt kassa säkerhetssystem är ju en egenskap.
    Vissa gillar snabba kites, andra gillar långsamma o trögstyrda. som sagt, det är lite svårt att svara på frågan.

• tetras

Medlem
    19 juli, 2007 vid 21:32

En som är värd halva inköpsvärdet eller mindre efter 6 månader.

• skejtar_henke

Medlem
    20 juli, 2007 vid 08:56

Yellyfishar tex. Dåligt tryck. Stallar när du flyger den är några dåliga egenskaper.

• skotten

Medlem
    20 juli, 2007 vid 09:10

you cant pump them up and they have FLYSURFER written all over them…. hahahaha naaaa, just kidding…..

• nic

Medlem
    20 juli, 2007 vid 09:23

@skejtar_henke 398788 wrote:

Yellyfishar tex. Dåligt tryck. Stallar när du flyger den är några dåliga egenskaper.

Faktiskt en svår fråga att svara på men yellyfish är definitivt inte bra för något men att en kite stallar visar att den har ett brett register och att det blåser för lite för att hålla bommen så långt in. Förresten stallar alla kites om du länsar tillräcklligt (om det inte blåser apa) men det betyder inte heller att de är dåliga.

Om en kite är möjlig att stalla i hela sitt vindregister är den naturligtvis dålig men någon sådan finns inte.

Plastdetaljer som går sönder inom ett år på en kite är dåligt.

Det beror mer på hur du vill använda kiten om en kite är dålig för dig.

nic

• johanw

Medlem
    20 juli, 2007 vid 11:02

@gh0st 398664 wrote:

dålig för mig är kanske inte dålig för dig. Det är en lite för bred fråga att svara på.
    Men om dom är livsfarliga genom att ha riktigt kassa säkerhetssystem är ju en egenskap.
    Vissa gillar snabba kites, andra gillar långsamma o trögstyrda. som sagt, det är lite svårt att svara på frågan.

WÖRD..

• falsterbo

Medlem
    20 juli, 2007 vid 22:27

Anledningen till frågan är att jag var ute med min reserv kite, en challenger från 2006. När jag var ute med den senast, hade jag svåra problem med att kontrolera den. Därför undrar jag om det är jag som gör fel, eller om kiten är dålig.

• fesen

Medlem
    20 juli, 2007 vid 22:31

@Falsterbo 398974 wrote:

Anledningen till frågan är att jag var ute med min reserv kite, en challenger från 2006. När jag var ute med den senast, hade jag svåra problem med att kontrolera den. Därför undrar jag om det är jag som gör fel, eller om kiten är dålig.

Taskigt trim bara kanske?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dåliga kites

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.