Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › dämpare
-
dämpare
Publicerad av marden på 20 augusti, 2009 vid 13:35har ni sett denna nya förlängare?
http://www.north-windsurf.com/en/rig-components/Shox.XTR-2
ingen som testat?
iden tycker jag verkar intresant
borde gå mjukare/jämnare/snabbare över chop
sen om dom har satt in en duglig dämpare (jmr mtb dämpare) i den vill jag knapp veta vad den kostaroscar svarade 14 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
När han pratar om “rubber cylinders” låter det ju som att det är en elastomerdämpare.
Jag undrar om det ens är en dämpare utan om det istället är en fjädring bara. -
den där prylen gör att iaf jag börjar fundera på den där diskussionen som var för ett tag sen om mjuka vs styva bommar..
-
nja snarare raka vs böjda ben.
verkar vart fint på fituna idag !
imorrn om jag har bil tror jag att jag ska testa tjustviksholmen på baggen -
Men alltså benen är ju baktill och masten är ju framtill. Jag kan inte se att det gör nån skillnad alls med en sån mackapär… Men det är klart, jag är stockkonservativ i rätt mycket. 🙂
-
Jag kör med bogie joint på mastfoten är väl ungefär samma sak men till lägrepris och hållbarare.
-
Mården;568903 wrote:nja snarare raka vs böjda ben.
verkar vart fint på fituna idag !
imorrn om jag har bil tror jag att jag ska testa tjustviksholmen på baggenHur kommer man dit?
Hoppas att jag kan köra lite efter jobbet..typ 17:00 -
jarp;568988 wrote:Hur kommer man dit?
Hoppas att jag kan köra lite efter jobbet..typ 17:00jag har alldrig varit där men tänkte köra från mjölkudden som ska gå bra vad jag förstått
men det känns ju inte som det trycker på någe vidare än -
Alla som kan surfa (och cykla) borde väl kunna inse att detta är en helt onödigt produkt med argument som detta;
Just as a bike suspension fork avoids riders being thrown off over bumps, steep chop is now simply being “absorbed” by the SHOX.XTR, instead of inducing a catapult.
:blush:
-
The_Novice;569205 wrote:Alla som kan surfa (och cykla) borde väl kunna inse att detta är en helt onödigt produkt med argument som detta;
Just as a bike suspension fork avoids riders being thrown off over bumps, steep chop is now simply being “absorbed” by the SHOX.XTR, instead of inducing a catapult.
:blush:
Känns lite som idetorka kanske……..Har svårt att tro det fungerar, att stötdämpare skulle höja farten, not! Bekvämare segling för rekreationsseglaren kanske ja!
Men varför skulle vi som vill åka fort skjuta ned effekt i en mastförlängare? Känns lite korkat, men o andra sidan har jag inte provat. Min tavelram kanske är för liten! -
getwet;569220 wrote:Känns lite som idetorka kanske……..Har svårt att tro det fungerar, att stötdämpare skulle höja farten, not! Bekvämare segling för rekreationsseglaren kanske ja!
Men varför skulle vi som vill åka fort skjuta ned effekt i en mastförlängare? Känns lite korkat, men o andra sidan har jag inte provat. Min tavelram kanske är för liten!Min tavelram är förgyld…
-
Från Intervju med KP på Pwa
PWA: Are there any new products that you think will give someone the edge?
KP: “I heard that the new North Sails mast base with the shock absorber is going pretty well, but Nik Baker (Fanatic, North) told me that… and he works for them! I think everyone has little bits and bobs that will make them fast.”
Logga in för att svara.