Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › damvåtdräkt?
-
damvåtdräkt?
Publicerad av wisco på 14 september, 2003 vid 15:45min dam vill ha en våtdräkt, vilken är bäst? NP, Pro Limit eller North?
anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Pro-limit syr Norths dräkter så det är ingen skillnad i kvalitet mellan dem. Min tjej har en North Donna 5/3 vilken ser mkt bra ut i detaljarbete. Bra pris hos Wallén.
-
Se till att hon får prova!!
Jag var helt inne på att köpa en Neil Pryde Jenna efter att ha sett bilder och läst om den, men när jag väl provade så satt den mycket sämre på mig (kändes otymplig och för stor i ärmarna) än andra jag provat! Det är stor skillnad på dräktena och det är inte alltid det hjälper med en större eller mindre storlek av ett märke. Jag slutade med en North Madonna som sitter skönt på mig och känns smidig. Har dock fått reklamera den en gång pga en söm som gick upp och neopren som släppt från innertyget…Kan ju ha varit otur?!Hur olika märken än verkar i hållbarhet/detaljer/sömmar så prioriterar i allafall jag att den sitter skönt. Man ska ju ändå bo i den alla blåsiga dagar…
…och man kan ha nog med saker att gnälla över än att dessutom ha skavsår i knävecken och stora påsar kring axlarna… -
Jag skulle nog rekomendera en NP, min north donna är skrot efter andra sommaren. Jag kanske fick ett dåligt exempel men den har varit extremt skör och släppt i sömmarna. Halva armen har precis släppt i sömmen. Däremot var passformen mycket bra men jag röstar nog för en NP ändå.
//N
-
finns det fler märken i svaerige som har damvåtdräkter? och var i såfall?
gul? k2? bodyglowe? ??
Logga in för att svara.