Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DanneMan FilmProduction! frågar publiken!

  • koa

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 20:42

    @mbkpeter 404774 wrote:

    Ok, läst som fanken. Helt klart värt att byta ut 2 låtar. Skit, men helt klart inte värt retro betalning till skit-STIM 😉

    Har två demoband med lika bra material. Så får det bli. Tack för varningen!

    /Pete

    Edit: Jo tänk om man kunde välja. Det är många som gör filmer (inkl mig) där man inte tänker på rättigheter över huvud taget. Man nu har jag gjort ett stort projekt och laggt ap mycket tid på att skriva kontrakt med vissa skivbolag och deras artister (mindre svenska) är skitglada för att få vara med i filmen. All nöjda och glada kan man tro, men inte. STIM är bra för band, men samtidigt en riktig bromskloss för band som skulle kunna slå igenom i vissa sammanhang.

    Cool, lite “bra att veta” saker på vägen bara.

    Lycka till och kör järnet på premiären!

    Calle N

  • mbkpeter

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 22:12

    Jo, allt är galet men sant. (hade verkligen clearat allt med epitaph och Burning Heart Rec.

    Det hade kunnat bli en hel del Led Zepplin om man hade fritt fram…

    Tack Calle

  • c_c

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 12:14

    Jag tycker att det vimlar av bra osignad musik på http://www.myspace.com

    Skaffa dig ett användarnamn, sedan är det bara att söka runt och börja nätverka på myspace music/video! Borde finnas åtskilliga osignade band som skulle uppskatta att ha sin musik med i en schysst surfrulle?!

    myspace är ju dessutom ett helt gratis sätt att nå ut worldwide med sin musik/videos.

    Jag skaffade mig ett användarnamn mest för att hitta lite ny spännande musik och har redan flera nya favoritartister (mest singer/songwriters för min del just nu): http://www.myspace.com/exponering

  • nek

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 12:50

    Precis, gör ett försök med My Space och leta runt, finns mycket att välja på, blir inget från Topplistan men det finns mycke osignad örongodis.

    Jag har ett tex band som vi lagt upp på My Space och jag hade gärna hört mina låtar i surffilmer, det är ju alltid kul att få sprida musiken såklart. Vi är nya i gemet och våra inspelningar är fortfarande på en för låg nivå men tanken är att vi ska göra en mer seriös demoinspelning i höst/vinter, skulle ni gilla nån av låtarna då så blir det fritt fram…

    /Nicke

  • poppo

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 13:14

    @mbkpeter 404715 wrote:

    Om jag och du (skivbolag) och TTA gör en deal

    Synd, hade ju vart grymt med lite Tough Alliance i filmen! Eller är det nån musikmyndighet med samma namn som avses? (Tokigt Torra Adminstrationsbyrån..?)

  • mbkpeter

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 15:39

    @poppo 404893 wrote:

    Synd, hade ju vart grymt med lite Tough Alliance i filmen! Eller är det nån musikmyndighet med samma namn som avses? (Tokigt Torra Adminstrationsbyrån..?)

    Poppo du har rätt. Jag hade allt klart att använda Tough Alliance. Skall kolla en vända till om det inte går att lösa. Urnjut musik.

  • memark

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 17:05

    Vad är det för typ av musik du vill ha? Kan ju tänkas vara någon som känner nån som spelar i ett sådant band.

  • rookie

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 17:59

    Så länge du inte försöker göra någon profit på filmen så bör det vara lugnt. Är dock inte jurist, bara magkänsla.

    Musik i surffilm här på Steffo har fått mig att köpa två MandoDiao-skivor.

    Läste om ett olustigt fall i USA där Staden NY stämde skaparen av “I hjärta NY”. Han använde loggan i samband med 9/11-insamling. Det visade sig att NY hade registrerat det som varumärke och ville nu ha pengar för detta. Fallet las ner då de insåg att det var för välgörenhet (kanske hade den senare insikten om att det var skaparen de stämde inverkan).

    Go for it! När kommer affishen på Kvillebiljarden upp?

  • rookie

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 18:09

    Va fals! Reva mina råsegel!

    Den här omsröstningen kommer att stänga 2013-02-07 klockan 21:33
    Ja kör rättigheter 11 31.43%
    Nej 24 68.57%
    Antal röster: 35. Du har redan röstat i den här omröstningen

    Så länge orkar vi inte vänta. Danne, du får ta och bestäma dig lite snabbare!

    “sum, sum, sum….film, film, film…sum, sum, sum…film, film, film” (russin från Göteborg Filmfestival 2003)

  • danneman

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 19:53

    @rookie 405431 wrote:

    Va fals! Reva mina råsegel!

    Den här omsröstningen kommer att stänga 2013-02-07 klockan 21:33

    jag har sett detta hehe filmen ska nog bli klar innan dess!

    får ta tag i detta med musik rättigheter om jag nån gång gör ett sriöst film projekt.

    är det nån som vill ha med musik är det bara att skicka ett Pm.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DanneMan FilmProduction! frågar publiken!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.