Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Dator istället för cd-spelare

• Dator istället för cd-spelare

Publicerad av safesurfer på 5 juni, 2005 vid 12:25

Jag har tänkt mig att använda min gammla dator som musik spelare. Den är rätt tyst har bytt nätaggfläkten och cpufläkten till papst 12db dettta är de enda fläktar jag har. Har kopplat datorn till min nad förstärkare och canton högtalare. Spelar mycket mp3 men även en del cd har tre cd läsare installerade i datorn. Tycker att datorn är överlägsen en cd-spelare om man kan få lika bra ljud ifrån den. Tyvärr har jag ju ett dåligt ljudkort ett soundblaster live. Funderar på att byta till något bättre tex E-mu 0404 eller M-audio revolution, vore kul om någon som provat kan säga hur stor skillnad man kan förvänta sig. Eller förslag på andra ljukort som är bra inga kort för 10 000kr dock. Endast intresserad av bra stero ljud.

safesurfer svarade 19 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • stewen

Medlem
    6 juni, 2005 vid 10:50

Creative audigy 2 billigt och bra
    det bästa är om du har digitalt in på förstärkaren… och kör med spdif från ljudkortet…
    då får du bästa möjliga ljud=)

• safesurfer

Medlem
    6 juni, 2005 vid 12:29

Jo digitalt är ju bäst om man har en extern dac men de är rätt dyra tror jag, iallfall har inte min förstäkare en sådan ingång. Sen så har alla creatvie audigy varianter fått dålig kritik för musik uppspelning ofta pga de samplar om ljudet men bra för spel och dvd. Fast jag vet inte om jag kan höra skillnad själv. Tyvärr så är creative fulltständigt dominerande i butiker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Dator istället för cd-spelare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.