Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dax att skaffa mindre bräda.. Vad ska jag ha?

• Dax att skaffa mindre bräda.. Vad ska jag ha?

Publicerad av hellgren på 12 augusti, 2004 vid 17:51

Tjena!

Jag har surfat ett litet tag på min pråm nu o börjar komma underfund med hur det funkar.. Jag tar mig ungefär dit jag vill när jag vill wink.gif

Jag har en 85 l bräda hemma (tror att det är 85) men den verkar ju helt utesluten att ge sig på redan. Kan ju inte vatten starta eller nått. Dessutom har jag 100 pannor att flytta runt på.

Så vad jag undrar är, hur stor bräda behöver jag? Jag vill ha en mindre än den jag har idag (typ 200 liter eller nått) men jag vill ha en som är så pass stor att den iaf flyter någorlunda med mig och rigg på.

Tacksamm för svar!
    /Hellgren

smurff svarade 20 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • freerider_swe

Medlem
    13 augusti, 2004 vid 08:05

samma svar som på alla liknande inlägg. runt 125-150 liter borde funka bra… bredden på brädan har oxå en viss betydelse …lycka till

• smurff

Medlem
    13 augusti, 2004 vid 11:01

Ge dig ut på 85:an när det blåser runt 12m/s så kommer du lära dig att vattenstarta! Men paddla inte för långt ut grin.gif Men det är ingen bra allrounder.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dax att skaffa mindre bräda.. Vad ska jag ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.