Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dax för lite…

• klang

Medlem
    27 oktober, 2007 vid 17:17

@Alexxx 424861 wrote:

De va fint sagt Klang, jag håller med!
    Ska du till Habo på söndag?

Blir inte mycket surf, har lite brådis med att få ordning på huset vi köpt. Måste ju finnas varma fina ytor för mina brädor och segel, har även byggt ett stort prisskåp som förhoppningsvis rymmer alla fina bucklor som jag skall vinna nästa år.

Så, nope, ni får klara er utan mig de närmaste veckorna.

Kör fort.

• kapten-k

Medlem
    27 oktober, 2007 vid 19:52

@Klang 424932 wrote:

Blir inte mycket surf, har lite brådis med att få ordning på huset vi köpt. Måste ju finnas varma fina ytor för mina brädor och segel, har även byggt ett stort prisskåp som förhoppningsvis rymmer alla fina bucklor som jag skall vinna nästa år.

Så, nope, ni får klara er utan mig de närmaste veckorna.

Kör fort.

Har du köpt hus i lund? Grattis! Priserna kommer aldrig att gå ner så det är ingen dålig investering.
    Surfmässigt är det katastrof, jag renoverade hus hela denna sommaren!

• joth

Medlem
    27 oktober, 2007 vid 22:47

@Alexxx 424861 wrote:

De va fint sagt Klang, jag håller med!
    Ska du till Habo på söndag?

Hör av dig om du skall ut. Sydlig 8-12, söder om Lomma hamn kanske???

Kanske skall ut men dit drar jag bara om någon hänger på. Inte så bekant med stället.

PM eller maila. Kollar i morgon bitti…

• lbj

Medlem
    28 oktober, 2007 vid 19:54

Och Jesper e på gött humör, för han har just flyttat in i en splitter ny lägenhet. Han e lycklig han. Hyran e visst lika mycke som ett segel i månaden. de e grejjer de

• hanko

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 22:25

@tobhed 424832 wrote:

Det här är äkta kärlek, kartongnya isonic 86, isonic 76 & isonic 101 modell 2008. Just nu sitter hela ”familjen” och kollar på idol…

You make me SICK Tobbe…..! Finns det lediga jobb på Tetra Pak eller var det Alfa Laval..??

Jag måste bli kriminell för att skaffa en dylik brädserie..! Inte så lämpligt med min framtida karriär…!!

• andersbq

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 05:49

@tobhed 424832 wrote:

Det här är äkta kärlek, kartongnya isonic 86, isonic 76 & isonic 101 modell 2008. Just nu sitter hela ”familjen” och kollar på idol…

DU har en fin familj Tobbe, var rädd om den.
    Känns som du hittat det viktiga i livet och prioriterar det!
    Men lägg ner det där med TV-tittandet. Sätt hellre på en DVD med något mera lämpligt innehåll, det finns många ”kärleksfilmer” som sådana där små krabater hellre vill titta på under mörka hemmakvällar. T ex ”Faster” eller ”Speed IQ”.

• tobhed

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 08:30
    andersbq;425373 wrote:
    DU har en fin familj Tobbe, var rädd om den.
    Känns som du hittat det viktiga i livet och prioriterar det!
    Men lägg ner det där med TV-tittandet. Sätt hellre på en DVD med något mera lämpligt innehåll, det finns många ”kärleksfilmer” som sådana där små krabater hellre vill titta på under mörka hemmakvällar. T ex ”Faster” eller ”Speed IQ”.

De behövde nåt lättsamt efter flygturen från Thailand. Vi har inlett utbildningen nu och kollar bara på snabba filmer framöver.

• hanko

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 10:41

@tobhed 425395 wrote:

De behövde nåt lättsamt efter flygturen från Thailand. Vi har inlett utbildningen nu och kollar bara på snabba filmer framöver.

Hämtade du plankorna själv i Thailand eller just holiday?

Det lyser grön avund i mitt ansikte…!!

• tobhed

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 11:22
    Hänkö;425433 wrote:
    Hämtade du plankorna själv i Thailand eller just holiday?

Det lyser grön avund i mitt ansikte…!!

Jag reste hela vägen till lastbilsterminalen i Malmö och hämtade dem, tyvärr ingen längre exotiskt tripp denna gång… 🙁

• andersbq

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 16:32

Hur mycket kostade flygfrakten extra jmf med båtfrakt?

• tobhed

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 19:28

Alltså jag har ingen aning om hur de kom hit, jag beställde dem bara genom min mycket fina och trevliga sponsor Onwater. Min gissning är att de kom hit med båt och att det är det vanligaste sättet för surfbrädor att komma till vår avlägsna del av världen. Jag råkade skriva flyg i posten ovan och det var ju inte meningen…

• andersbq

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 19:34

Attans, jag har oxå en familj på gång som jag tänkte ”adoptera”, och min förmedlare brukar skicka dem med båt. Blev lite sugen att prova flyg så man kan få kontakt och lära känna varandra innan isen lägger sig.

Måste ändå i detta sammanhang lovprisa att man bor i Halland där bara vi har is var 7:e år! Jag kan inte fatta er andra som väljer att bo på ställen med permafrost.

• hanko

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 13:13

@tobhed 425556 wrote:

Alltså jag har ingen aning om hur de kom hit, jag beställde dem bara genom min mycket fina och trevliga sponsor Onwater. Min gissning är att de kom hit med båt och att det är det vanligaste sättet för surfbrädor att komma till vår avlägsna del av världen. Jag råkade skriva flyg i posten ovan och det var ju inte meningen…

Kom dom med båtfrakt är det snarare 06or än 08or !!! Med lite nya fräscha dekaler kan man göra underverk..!! Än en gång GRATTIS Tobbe till dom nya plankorna….men lova att du inte blir ledsen när/om jag kör om dig med min antika Fanatic JAG nästa år..!!:grin:

• Knatte

Gäst
    31 oktober, 2007 vid 14:23

@MacTS 424893 wrote:

Tobhed: Härligt med kartongnytt!
    Skruvade själv just på stropparna på min SP80.
    Ska du inte köra Severne nästa år? Och i sånt fall varför inte?

Tobbe!! Fortfarande väntar vi med spänning på svaret i Macs fråga 😉

• jester

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 15:21

Snacka om att denna tråd spårat ur… Inte oväntat, direkt… 😀

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dax för lite…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.