Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › DC++ knasar??
-
DC++ knasar??
Publicerad av Knatte på 10 april, 2008 vid 17:38Jag var inne på DC++ och skulle ladda ner lika kul saker igår, men den lirar inte hos mig längre:blush:
Jag kommer in på mina vanliga 10 Mb hubbar, men när jag söker så händer det inte så mycket mera…. Det slutar med time-connection-error typ:mad: Att sökningen tar för lång tid utan respons och allt avbryts:mad:Någon som känner igen sig på problemet eller har en susning vad som kan krångla? Det funkade alldeles utmärkt sist jag använde denna för typ 2-3 veckor sedan:smile:
Knatte svarade 16 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Knatte
Gäst11 april, 2008 vid 16:05Ingen som har koll på detta problem`?? Man blir ju 😡
-
Du har inte skaffat dig någon ny router/brandvägg (också brandväggen i operativet) nyligen då brukar man behöva mecka lite för att det ska fungera.
//Björn
-
Knatte
Gäst11 april, 2008 vid 19:54@Bjornen 457811 wrote:
Du har inte skaffat dig någon ny router/brandvägg (också brandväggen i operativet) nyligen då brukar man behöva mecka lite för att det ska fungera.
//Björn
Finns ingen som helst skillnad eller uppdatering där, sedan sist jag använde programmet ( Ingen medveten sådan i alla fall..)
Men jag får bara meddelande att svarstiden är för lång och anslutning inte kan ske. Jag kan utan probs köra Piraten i alla fall:smirk:
-
Öppna dina portar. 90% det som är felet.
Rekommenderar dig att gå över till fuldc också. Populärare och mer accepterad.
-
Knatte
Gäst12 april, 2008 vid 06:57@Tim.Eriksson 457864 wrote:
Öppna dina portar. 90% det som är felet.
Rekommenderar dig att gå över till fuldc också. Populärare och mer accepterad.
Jag stängde av brandväggen och samma problem kvarstod:mad2: Men jag kan byta till passive mode och då funkar det:wink:
Så något har hänt med min activa inställning som spökar. Några som har tips för att få snurr på active mode igen. För vissa av min hubbar tillåter bara active och det är de bästa:wink:Vilken är fuldc Tim? länk tack…
-
Knatte;457881 wrote:Jag stängde av brandväggen och samma problem kvarstod:mad2: Men jag kan byta till passive mode och då funkar det:wink:
Så något har hänt med min activa inställning som spökar. Några som har tips för att få snurr på active mode igen. För vissa av min hubbar tillåter bara active och det är de bästa:wink:Vilken är fuldc Tim? länk tack…
Om det fungerar när du ändrar till passiv är det dina portar / Ip.
Kolla inställningar, se till att du har korrekt ip (http://whatismyip.com/) samt att dina portar är öppna. Antar att du har någon typ av router eller dylikt? DU måste gå in i den och öppna portarna som du väljer i dc. T.ex. 192.168.0.1 brukar routrar anväda.
Edit: Ingen idé att byta klient: Fungerar bra med dc++
-
Knatte
Gäst12 april, 2008 vid 13:23@Tim.Eriksson 457893 wrote:
Kolla inställningar, se till att du har korrekt ip (http://whatismyip.com/) samt att dina portar är öppna. Antar att du har någon typ av router eller dylikt? DU måste gå in i den och öppna portarna som du väljer i dc. T.ex. 192.168.0.1 brukar routrar anväda.
Skall kika på detta igen då :cool2:
-
Knatte
Gäst12 april, 2008 vid 14:59@Tim.Eriksson 457893 wrote:
Visst verkar det vara något problem med mina portar:mad:
Kan du på ett jäkligt enkelt sätt berätta hur jag skall göra för att öppna lämpliga portar?? Sitter med huvudvärk och orkar inte googla mig fram till rätt lösning själv….:crazy:
Har Norman brandvägg och på något sätt har den ändrat portinställningen själv.Den övervakar port: 80, 411, 443, 3123, 8080 för tillfället…:smirk:
-
Knatte;457947 wrote:Visst verkar det vara något problem med mina portar:mad:
Kan du på ett jäkligt enkelt sätt berätta hur jag skall göra för att öppna lämpliga portar?? Sitter med huvudvärk och orkar inte googla mig fram till rätt lösning själv….:crazy:
Har Norman brandvägg och på något sätt har den ändrat portinställningen själv.Den övervakar port: 80, 411, 443, 3123, 8080 för tillfället…:smirk:
Stäng av Norman brandvägg alternativt tillåt dc++ att använda diverse portar. Det lättaste är att stänga av skiten.: den gör ingen nytta ändå så länge du inte har någon 17 årig son som lekar med datorn 🙂 Av med allt sådant. Du kommer långt på att ha en fungerade router med brandvägg samt ett skyst anti virus.
Men såhär gör du…
1. Av med mjukvarubrandväggen, norton. Av med XP brandvägg
2. Kolla vad du har för router, är det en d-link har du 192.168.9.1 netgear 192.168.0.0 (tror jag), om inte några av dessa fungerar så skriv här vad för router du har så kan jag googla fram det åt dig om du inte orkar.
3. Öppna portarna som du manuellt ställer in i dc++ hos din router.
4. Ställ in rätt ip i dc, whatismyip.com så får du reda på den.Sen ska det fungera, sen kan du dra på norman brandväggen och kolla om det fungerar, annars fippla vidare men den eller låt den vara av.
Äh… det blev inte så fint skrivet precis… men kolla på den här sidan. Där står det hur du öppnar portarna. MEN, stäng av norman så du kan utesluta att den krånglar.
http://www.dslreports.com/faq/6518
“Here are several how-to guides with screen shots for various models.”Återkom hur det gick.
// Tim
-
Knatte
Gäst12 april, 2008 vid 18:14@Tim.Eriksson 457954 wrote:
Stäng av Norman brandvägg alternativt tillåt dc++ att använda diverse portar. Det lättaste är att stänga av skiten.: den gör ingen nytta ändå så länge du inte har någon 17 årig son som lekar med datorn 🙂 Av med allt sådant. Du kommer långt på att ha en fungerade router med brandvägg samt ett skyst anti virus.
Men såhär gör du…
1. Av med mjukvarubrandväggen, norton. Av med XP brandvägg
2. Kolla vad du har för router, är det en d-link har du 192.168.9.1 netgear 192.168.0.0 (tror jag), om inte några av dessa fungerar så skriv här vad för router du har så kan jag googla fram det åt dig om du inte orkar.
3. Öppna portarna som du manuellt ställer in i dc++ hos din router.
4. Ställ in rätt ip i dc, whatismyip.com så får du reda på den.Sen ska det fungera, sen kan du dra på norman brandväggen och kolla om det fungerar, annars fippla vidare men den eller låt den vara av.
Äh… det blev inte så fint skrivet precis… men kolla på den här sidan. Där står det hur du öppnar portarna. MEN, stäng av norman så du kan utesluta att den krånglar.
http://www.dslreports.com/faq/6518
“Here are several how-to guides with screen shots for various models.”Återkom hur det gick.
// Tim
Problemet är att jag har stängt av brandväggen och det funkar inte trots detta. Med avstängd brand vägg så funkar bara DC++ med Passive mode. Så fort jag kopplar in active så blir det knas..
Jag har ingen router utan kör med fiber 100Mb rakt in i datorn utan routrar eller sådant:wink:Jag har testat att ställa in mitt specifika IP-nummer i DC++ men det funkar inte ändå.. Det som är så jäkla konstig, att DC++ har funkat hur länge som helst utan att jag ha ändrat något på 2-3 år för att plötsligt börja strula:mad:
Logga in för att svara.