Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing De bästa fotstropparna!!??

• De bästa fotstropparna!!??

Publicerad av anonym-anvandare på 25 juni, 2003 vid 17:06

Mitt problem är att fötterna skakas loss från fotstropparna när farten ökar. Kan någon rekommendera fotstroppar jag borde köpa/inte köpa? Vad är dina erfarenheter med dina fotstroppar?

/KJ

kitelife svarade 21 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • miketk

Medlem
    25 juni, 2003 vid 18:47

Bor du i skåne?
    Kom i så fall och prova Slingshot bräda.
    Och se vad du tycker om dom stropparna.

Micke

• kitesweden

Medlem
    25 juni, 2003 vid 20:35

Vi säljer sk “sandal straps” som kan monteras istället för vanliga straps. Kolla in http://www.dacon.biz under tillbehör (Wide Footstraps).
    /Mvh Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2003 vid 04:59

DaKine assymetriska kitestroppar. Rockar stenhårt.

/Peps
    – Team Cabrinha –

• hengo

Medlem
    26 juni, 2003 vid 23:59

mina erfarendheter av mina fotstroppar är intespecielt bra!
    har bara testat dom jag har och doyle deck från -02.
    mina iaf.. när jag börjar få upp riktig fart å ska pressa å försöka hålla mkt vind då studsar jag lätt hur, dom vibrerar låss liksom. som du beskriver..
    har tesetat både ganska slappa och ganska tajta, inget hjälper.. kan banka i fötterna hur mkt som hällst ändå vibererar dom lös vilket resulterar i att jag faller av eller en fet bail…
    stropparna är ett par ganska breda dakinestroppar, alltså inga dåliga grejor. sitter på en adh ttype.
    upplevde doyle deck mkt bättre iallafall.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2003 vid 04:41

http://www.dakine.com/img/large/7060-013-22.jpg

Dessa är det, fast utan paden då förstås. Om du studsar ur stropparna är de för stora helt enkelt.

/Peps
    – Team Cabrinha –

• kitemaster

Medlem
    29 juni, 2003 vid 21:45

De enda fotstropparna som gäller är faktiskt X-shooters. Tyvärr är de j-vligt svåra att få tag på, så om nån vet var man kan köpa dessa i sverige vore det schysst. Annars kan du nog köpa ett par från Colona nere i Hurghada. Fy fan vilka sköna stroppar! Du sitter som gjuten det går knappt att lossna när du lämnar vattenytan, och ändå glider man i och ur hur lätt som helst med “handhjälp”. Köp dom om du kommer över ett par! Annars skulle jag nog köpa ett par wakestyle-bindningar med helsko.
    Erik

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2003 vid 22:01

var köper du dem i sverige?

• wretan

Medlem
    30 juni, 2003 vid 12:26

Köpte breda “standardstroppar” modell Local Spirit på SP!

Ähum, resultatet blev bara att trycket på foten kom på en enda punkt längre upp på foten… och det sög. Näe, assy-stroppar verkar rocka!

funderar på att vrida dem på ngt sätt så att stroppen är större på “insticks-sidan”, någon med samma probläm?

/Johan

• mav

Medlem
    30 juni, 2003 vid 14:42

Jag har testat ss stropparna som är jävligt sköna men känner att det fattas en liten förhöjning på både tåsidan och hälsidan, speciellt på hälsidan av foten så att den hålls kvar/pressas fram i stroppen. det har dom på x-shooter tänkt på, jäkligt sköna! de flesta som har både assymetriska fotstroppar o pads borde inte ha några probs med rätta inställningarna.

hengo – hade samma problem till jag bytte brädan, den egentliga skillnaden mellan brädorna var att den senare hade fot-utformade pads och var lite mindre.

lycka till!

/E. wink.gif

• kitelife

Medlem
    1 juli, 2003 vid 15:39

Inte alls svåra att få tag på…

du kan ju prova kiteproshop.com eller kiteforum.com om du nu vill ha tag på sånna stroppar, det är Toby som driver bägge sidorna och oxå han som säljer och marknadsför X-shooter…

Företaget ligger i tysklan, det är bara att gå in på sidan och beställa sen kommer det på posten några dagar senare… jag har köpt en hel del grejor av honom och det funkar utmärkt!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing De bästa fotstropparna!!??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.