Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Debut i herrtidningarna…

• Debut i herrtidningarna…

Publicerad av anders_hoffman på 18 december, 2002 vid 19:26

…är precis vad windsurfing håller på att göra! Såg i ett gamalt nummer av cafe´ en grym bild på Rush Randle. Och i senaste numret av Slitz nämde de faktist windsurfing hela TVÅ gånger, och Kitesurfing en gång.

Windsurfingen är på frammarsch i de svenska medierna.

/anders

styret svarade 22 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • styret

Medlem
    18 december, 2002 vid 20:27

Sen är väll frågan om det är bra att exponeras i den typen av tidningar…

• anders_hoffman

Medlem
    18 december, 2002 vid 20:39

Samma negativa svar som alltid! Om jag säger som så att Slitz har reportage om Extreme Carving. Skidåkning, brädåkning, bilar och en massa saker som mannen är intresserad av.
    Jag fattar inte varför alla placerar dessa tidningar i kategorin porrtidningar.
    Köp en, du kommer bli glatt överraskad.

/Anders

• kungdenknege

Medlem
    18 december, 2002 vid 20:46

Glatt överraskad, jaao laugh.gif Slitz äger totalt. Och då menar jag inte BARA dom seriösa reportagen laugh.gif

• anders_hoffman

Medlem
    19 december, 2002 vid 12:43

Bra eli! Kör på! SLITZ äger! Läste du om extreme carving? Jäkligt GRYMT!

/anders

• anonym-anvandare

Medlem
    19 december, 2002 vid 13:56

Tja!

T.o.m jag, och jag är tjej, håller med om att Slitz är en oki tidning. I klass med motsvarande för tjejer, som Amelia el Cosmopolitan. Kan inte heller se ngt fel med att kolla in vackra kvinnor. Objektifiering är ju inte dåligt i sig, så länge man fattar att det är just det det handlar om och kan skilja det från verkligheten (vilket de flesta normala personer gör). Jisses, klart man kan uppskatta en vacker kropp bara för att den är just vacker, precis som man kan uppskatta en skulptur, tavla eller grymt designad surfbräda. Oki, kom visst bort lite från ämnet där. Läste själv carvingartikeln och tyckte den var klart godkänd.

//Surfchick

• adde

Medlem
    19 december, 2002 vid 14:21

Skulle inte du vara i SA?

Nåja, enligt Jonas på cutre hade tydligen Café eller Slitz (kommer ej ihåg) varit och fotat på GC i sommras. Som jag fattat skulle det komma lite windsurf och kanske lite klättring (finns över 20.000 leder!!), om det var några flickor med i bilden framgick inte, men pozo beach är ju inte direkt världens vackraste ’strand’ (läs grustag).

/adde

• s

Medlem
    19 december, 2002 vid 14:41

Jag har hört av en insider i Stockholms mediavärld att chefredaktören på Slitz har blivit biten vindsurfare och det är med repotage i Slitz om vindsurfing allt som oftast. Bra för sporten (och för Slitz också för den delen)!
    Och Café har en rolig event-ansvarig också! De sponsrade ju försöket till SM i Wave/freestyle i höstas. Tack för det!

Staffan

• oscar

Medlem
    19 december, 2002 vid 14:46

Denna exponering borde ju utnyttjas.
    Synd att alla svenska surfskolor, förutom Varbergs då kanske, sitter på så rutten utrustning.
    Tänk om vi i LINSURF (som exempel) hade fem sprillans starboard start, nya riggar nya dräkter osv. Skulle vara lite lättare och roligare att lära nybörjare.

• anders_hoffman

Medlem
    19 december, 2002 vid 16:04

Man kanske skulle dra iväg ett mail till slitz-bossen och be han göra nåt grymt reportage!!

Hur pass säker e källan?

/Anders

• styret

Medlem
    19 december, 2002 vid 19:41

negativa svar? lägger man ett inlägg om den typen av tidning bör man vara beredd på att få kritiserande svar.

Visst kan man njuta av en vacker kropp det är jag den första att erkänna eftersom jag själv studerar på bild och form och sysslar med kontfotografering av nakenhet men när man börjar förvränga bilder och fixa och dona så långt att man tilloch med ser retusheringen så går det för långtm Att sedan ställa kropparna i utmanande ställningar ofta i en typ av underkastellse ger väll ännu ett perspektiv på saken.

Så ni menar att ni helt klart skulle kunna visa era döttrar tidningen och tycka att -Det här är nyttig läsning för tösen.

Objektificering är inte ont. Nä inte om man vill leva i en värld där barnen på dagis bantar och tjejer som inte gått ur högstadiet opererar brösten. Om dom inte är helt inne på att klä av sej naken för vilken kille som helst så är hon en tråkig gammal nucka eller jävla fitta.
    Ser man itne ut som Britney Spears är man onormal.

fan vad gutt om vi fick ett mittisdesuppslag i NSF eller SD:s medlemstidningar som belös sporten såväl. Jag menar dom behandlar ju också sånt som män är intreserade av typ vapen och sånt.

• kungdenknege

Medlem
    19 december, 2002 vid 19:46

Haha vadå sarkastisk laugh.gif Överdriver du inte lite väl mkt??

• styret

Medlem
    19 december, 2002 vid 19:57

nä jag tror inte jag överdriver, det är exakt vad jag tycker om den tidningen och alla liknande. Slitz var en hyffsad musiktidning i mitten och slutet av 90talet men sen drougge har tagit över har det totalt spårat ur och allt kringmaterial används bara som omsvep för att dom vanliga butikerna ska få sälja dom.

Jag tror att slitz och cafe har en stor del i det alltmer sexifiernade samhälle vi lever i.
    dess enda mening är att driva på sexifieringen, och typ ge min lillebror och hans kompisar som snattar den på konsum stånd, dom går förövrigt i sexan.

• anders_hoffman

Medlem
    19 december, 2002 vid 21:03

Till styret:
    Som du ser i mitt grundinlägg nämner jag inte ens någonting om nakna kroppar, sexifiering, förvrängda kroppar, konstiga sexställningar osv. Utan det enda jag nämnder är att windsurfing och kitesurfing nämnts i den. I den senaste Slitz-tidningen finns det 12 sidor med lättklädda kvinnor, av 123 sidor (inklusive framsida, baksida). Med andra ord är 9,7% täckta av kvinnor med bh och trosa eller tom klänning.

/anders

• flash

Medlem
    19 december, 2002 vid 23:48

Tjena styret!
    Ville bara backa upp lite, även om det kanske inte är nödvändigt ! Tycker att du har en poäng i det du skriver, även om jag inte delar dina åsikter till 100%. Trist bara att du inte tillåts göra en reflektion utan att folk går igång och tar det som något negativt. Lite debatt har väl aldrig skadat… Extra trevligt är det när den berör något surfrelaterat!

Väl mött
    Martin

• calle_kuling

Medlem
    20 december, 2002 vid 10:12

Det är inte lätt att genomskåda en icke jämlik tidning, hur mycket naket får det vara? Slitz är väl en herrtidning, då är väl tjejjer mest intressanta! Och windsufing är alltid?! bra överallt?!!

Men jämför vinkeln som fotot är taget på (uppifrån=tjej, nerifrån=kille) eller vad modellen/personen utstrålar (känslor=tjejer, vetande=killar) så blir man lätt besviken på vårt ”jämlika” samhälle!

Sida 1 av 2

Diskussionen ‘Debut i herrtidningarna…’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Debut i herrtidningarna…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.