Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing December sesh i Lejet!

• above_the_law

Medlem
    21 december, 2008 vid 23:12
    RobRox;522062 wrote:
    Grymt Mat själv fotade jag hela dagen eftersom jag inte har några grejer att surfa med.

Hur gick det med killen som fick bogsera sig genom viken när han tappat brädan??

Kör upp lite kitebilder på http://www.stoneandwater.nu under helgen oxå.

God Jul

Gott att det blev ett “kitealbum” också Robert:-)!

Kom ju faktiskt med på ett par även om prylarna strulade, men det var ju inte direkt några radikala moves på mina bidrag (denna gång), ha ha…

Däremot dom två sista på Alex tycker jag du lyckades riktigt bra med, samt någon av närbilderna på Mat.
    Det är ju också först på den sista bilden som man får en uppfattning om att det faktiskt rullade in en hel del stora swell emellanåt.

Som input så tror jag att kite på foto blir bäst om man fångar;
    – En fet “off the lip” med mycket spray, samt arials där man landar i samma våg och fortsätter rida, när det gäller vågbräda. En kraftfull cutback med utsträckt kropp (typ snowboardcarvingsväng) borde också kunna se bra ut i frusen bild.
    – Med freestylt/twintip tror jag på hööööga hopp och kiteloops med snygga grabs som tweekas ut läääänge och tydligt, samt höga urkrokade och inverterade trick (t ex S-bend, slim chance etc).

Stort tack till Robert och alla andra fotografer för att du/ni tar dig/er tid att fota andra “dårar”, trots att normala människor skulle hålla sig inne:laugh: .

Keep on rockin´!

(I morgon blir det vågsurf i Åsa Stenudde/Hamnen mellan 10.30-12.30…)

• skotten

Medlem
    22 december, 2008 vid 01:04

damn you guys are lucky to have that spot.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing December sesh i Lejet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.