Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Dela resa till sydafrika jul-nyår?
-
Dela resa till sydafrika jul-nyår?
Publicerad av kate på 31 augusti, 2003 vid 11:04Hejsan!
Vi tänkte bege oss söderut under jul-nyår och söker resekamrater för att dela boende och bil med.
Tanken är att vindsurfa i tre veckor!
Hör av er till oss!kate@windsurfing.nu
0704-762727kate och johan
anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Vi är två (jag och min bror) som ska dit över Jul&Nyår plus några veckor till. Var där förra året, känner att jag måste dit igen =)
Säkert många svenska som ska dit. Skulle man inte kunna göra gemensam sak och boka upp ett antal lägenheter i närheten av varandra (t.ex Big Bay Beach club) och skapa ett stort svensk-läger? Ju fler desto roligare känns det som… -
Låter grymmt!
Skoj om man är ett gäng!
Har du kollat något med flygbolag? Det bör vara dags nu att boka…Kate och Morpen
-
Hoppas på KLM…men det verkar vara rätt uppbokat innan jul. Någon som har tips?
-
Nej, inga tips, men jag och en polare är också sugna.
Ju fler desto roligare…/Oscar
-
Skulle nog försöka med brittish airways.
23kg max 3m + handbagage.
Man tar dom tunga prylarna i handbagaget (mastfot fenor våtdräkt stroppar o dyl.).
Kläder???
Man får helt enkelt prioritera(hua svårt ord). -
Kolla på kilroy travels…ni som är lite yngre…under 26 tror jag
Där kan man boka till shyssta priser, de vänder sig till ungdomar och studenter typ -
Bara ett litet tips.
Kontollera ordentligt innan vad som verkligen gäller angående surfprylar på flyget! Jag var lovad gratis med Lufthansa men det sket sig ordentligt! Fick hosta upp med 1600 spänn. -
Låter intressant… Vid jul har man väl lagom mycket surfabsinens, så det gäller kanske att planera och boka redan nu…
-
kan man segla slalom där
eller måste man skaffa vågbräda för att ha behållning
av resan. -
Tack för alla tips!
Då gäller det bara att hitta en schysst biljett då… -
Jag har tjing på en lgh i Big Bay Beach (2 bäddrum) club för 450R/dygn plus en bil (WV-golf, år ca 1990) i bra skick) för 4000R per månad perioden 15/12-16/1. Jag har prel bokat South African Airlines 14/12-16/1 från Köpenhamn (från landvetter verkar kört i December…). Man kan bo 4-5 pers i lgh utan problem, jag bodde i en sån förra året…
Om det är någon som vill joina så maila mej onshore53@hotmail.com eller priv-messa här på konfen. -
Vill bara tipsa om British Airways när det gäller att flyga med surfprylar, biljetten kostar oftast några hundra mer men de är väldigt bra, tar oftast inget pröjs alls, i alla fall de gånger jag flygit. KLM är ganska hårda har jag för mig (dock osäker).
Polarn har Stormriderguide world, där står vilka bolag som är bra, medel och dom man ska akta sig för, jäkligt bra!
Ska ta ett snack med han och lägga upp det nånstans här på forumet om det inte är nån mer här som har den boken? -
Köp en vågis!! Jag har en sprillans ny starboard 70 acid. Kärleksbrädan #1 😉
Din för 7800:-
-
Akta er jäkligt mycket för att resa med den där Lasse Kongo… Galen typ!
skoja ba!.. Delade lägenhet med honom i vintras i SA… En mycket kompetent förare 😉
//Ponta
-
Amen Ponta, ska du verkligen sälja din kärleksbräda som du smekte så ömt efter att ha längtat så länge efter den?
Och det var nog inte jag som var mest craazy där nere, vissa var ju t.o.m “helt crazy” =)
Logga in för att svara.