Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Delar till VW

• Delar till VW

Publicerad av anonym-anvandare på 8 februari, 2004 vid 15:15

Hej, undrar om det finns någon som känner till något bra ställe som man kan beställa nya delar ifrån till en VW Caravelle -89. Problemet som jag har är att den främre kåpan på växellådan har ärgat sönder och det är svårt att få tag i en beg. del eller piratdel. Mekonomen har inga och på en VW-verkstad har jag fått ett prisförslag, ca 2500 kr för delen (utan arbetskostnad). Tycker att det verkar lite dyrt för en kåpa på ca 15x15x10 cm och jobbet kan jag fixa själv!!!

//Olle

kitemaster svarade 20 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • patrikol

Medlem
    8 februari, 2004 vid 16:08

Ja bor du i Malmö området så kan jag leta fram ett Tel: nummer som går till en skrot som specialliserat sig på just VW bussar dom har även nya delar väldigt prisvärda grejor.

• gurra1978

Medlem
    8 februari, 2004 vid 16:44

Allt du behöver veta:
    http://www.bildelsbasen.se/

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2004 vid 17:03

Ja bildelsbasen har jag provat, det har inte givit något resultat. Men den där skroten i Malmötrakten vad heter den? Vet du adressen till deras hemsida eller telefonnummer?

• judo-freddan

Medlem
    9 februari, 2004 vid 17:34

Testa att sätta in en annons här: http://www.typ2-klubben.com

• patrikol

Medlem
    10 februari, 2004 vid 01:05

Ja Kvarnby Bildelar skall kolla telnummret när jag kommer hem, är på jobb nu. Massor med bra både nya och gamla grejor dom importerar själv ifrån tyskland. Telefonnummret är: 040-492110 fax: 040-495410

• anonym-anvandare

Medlem
    12 februari, 2004 vid 09:23

Ringde och hörde med Kvarneby Bildelar idag, de hade sålt slut på alla växellådor och nya resrvdelar hade de heller inte. Typiskt!! Jag får leta vidare..

//Olle

• patrikol

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:01

Tja är det växellådor det gäller så är det ett företag i Helsingborg som har dom renoverade men ganska dyra för cirka 7-8 år sedan skulle jag ha tag i en själv då ville dom ha 7000:- för en sådan så jag forsatte att leta på nätet och helt plötsligt fick jag tag i en på en skrot 1500:- lite bättre pris! Håller tummarna för dig, prova att ring igen för dom får in hela tiden och vet oftast på vilken skrot som VW bussarna finns. Kanske någon ifrån Helsingborg kan telefonnummret. Annars kolla i Tyskland på nätet ta en tur och handla semestra och plocka med dig lådan hem. Mvh Patrik

• kitemaster

Medlem
    16 september, 2004 vid 07:27

Det enda du behöver är numret till “Custom Speed Parts” De har nästan alla originaldelar som VW själva har slutat tillverka. De är t.ex. de enda i landet som har rätt bromsbackar till en -72a. jag tror hemsidan var: http://www.vwcsp.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Delar till VW

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.