Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Irländska Vågen

• mag

Medlem
    4 december, 2008 vid 15:03

Ja ja ja plåga oss bara här i regnstiltjet!

Nu vill jag ha snö så man kan sluta drömma surf ett tag.

/Magnus

• dala-lama

Medlem
    4 december, 2008 vid 21:24
    philippos;519140 wrote:
    Min brorsa åkte Skavsta-Frankfurt-Kerry med Ryan Air. Han hade tur och kom undan sjukt billigt. Kerry Airport ligger typ 45 min från Brandon Bay. På så sätt slipper man bilresan från Dublin Airport som är den enda flygplatsen man kan flyga till direkt från Sverige. Å andra sidan så är Irland mycket mer än bara Brandon Bay!

Är det dyrt/krångligt att få med sina egna grejer, hur ser det ut på uthyrningsfronten mycket att välja mellan eller?
    Funkar det att köra hela vintern eller är det nån tid man bör undvika?
    Kör dom flesta året runt eller är det som i Sverige, bara dom riktiga surfjunkisarna som kör?
    Per

• dr-masse

Medlem
    5 december, 2008 vid 11:40

Jag har flugit SAS till Dublin, å det har funkat utmärkt bra. Visst, det är en bit att köra men inte värre än Stockholm – Varberg, tex…

Många verkar ta paus över vintern (obegripligt nog), men från april november är det bara att köra. Även nu i december funkar, men det kan komma in snöoväder från Atlanten.

• philippos

Medlem
    5 december, 2008 vid 14:51

Mag, plåga? Det är ju vintern som är det feta swellets årstid. Jag kallar det inspiration! 😉

Dala lama, det beror så klart på hur mycket du ska ta med och vilket flygbolag du reser med. Själv har jag aldrig fraktat prylar med Ryan Air men jag har bara haft goda erfarenheter av SAS (till och från Malaga). När det gäller uthyrning i Brandon Bay så är det bara Jamie Knox man kan hyra av vad jag vet och priserna är förmodligen därefter.

Precis som dr Masse skriver så funkar det att segla året om men bästa tiden är förmodligen runt november då det oftast har blivit lite väl kallt att surfa på hemmaplan.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Irländska Vågen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.