Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Den Stora Klagotråden
Taggad: den stora klagotråden, klagotråd, skit
-
Den Stora Klagotråden
billie svarade 7 år, 1 månad sedan 81 Medlemmar · 203 Svar
-
Men va f-n varför denna nedstämdhet?.
Se livet i ljusa färger istället – mena vi har gått över till vintertid, det regnar UTE, man får sitta på jobbet INNE, brädan har inte ännu fått torrsprickor, inte riktigt bottenfruset än å “bara” ca 238dagar kvar till midsommar…hur jä-vla nice som helst ju
-
Vilken tröttsam jävla tråd, kan omöjligtvis erhålla stjärnstatus, likafullt angelägen dock. Vad värre är – som sagt – att denna jävla skitsäsong avslutas med ett ovärdigt jävla blåsuppehåll. Det är så inihelve jävla dumt att jag saknar ord, mitt meningslösa jobb fullkomligt urholkar mig och då det f n inte finns någon motsvarande närande syssla för tillfället. Mina framsteg för säsongen kan uttryckas genom fyra bokstavsfält (I N G A) och detta skall ställas mot den ocean av nerplöjd tid och ideellt jävla arbete jag lagt på Kulingvarning/surfande/bildredigering/fotande, svårt ifrågasatt av min sambo och omgivning. Sammantaget måste jag ställa mig frågan är det värt det? Självklart inte! Suttit i 10 dagar efter jobbet för att leverera en film på Kulingvarning – och genomgått all världens tekniska vedermödor härigenom – och får responsen ”kul att se”, fullt i paritet med förväntade responsen då man tvingas åse de korniga fjolårsbilderna från en släktings vinresa i Flensburg ”kul att se”, fy fan säger jag. Lägg ner hela jävla skiten säger jag. Man ser sin släktings kortisonsvullna ansikte inmundiga en trött byxljummen skopa svårt överreklamerad verklighetsflykt och le in i kameran för att i nästa stund återigen fösas in i en jävla tysk rullande bajamaja för att fraktas mot nästa jävla vindal – eller postnazistiska skyttevärnsdike – hur man väljer att se det. ”Kul att se”.
Jag behöver verkligen segla nu, i övrigt var den tråd välkommen. Skall bli ”Kul att se” om det kommer någon vind…………..Känner mig riktigt grinig! Tack, eller vad fan inte behöver jag tacka, för att få överreagera lite. Helvete vad dumt!
/Fuck all
-
Ja, inte blir det mindre fuckat av att någon jävla jobbdrönare lägger upp en närmast episkt skön film som klåparen lagt ner idiotiskt mycket tid på mitt i det här ovärdiga jälva blåsuppehållet… satans jävla skit.
“Kul att se”. Jomenvisst, sörru. Det var ju rena rama jävla nackskottet mitt i det här postnazistiska skyttevärnsdiket. Helvete vad korkat gjort. Gillar du att hälla sprit i öppna köttsår oxå?
-
dr Masse;585355 wrote:Det var fan på håret att jag raderade hela ditt inlägg. Att i en redig klagotråd skriva om datorinköp och Kona i ett och samma inlägg, för i helvete!
Men sen kom jag på att det kan nog inte bli värre. Eller så blev det just det.
Borde inte du vara i Marocko istället för att smågnälla här?
Jag gick utan jobb ungefär hur länge som helst för några år sen. Det klagande jag ägnade mig åt då räcker rätt bra för ett bra tag framåt. Nu har jag haft samma härliga jobb i två år och då går en hel del att ta med jämnmod, som att man åker till Marocko och är så otränad att man knappt pallar en halvtimmes 3.7-surf eller att man öser fabulösa summor pengar på surfprylar och ändå knappt får nåt seglat alls. Eller att den fina vältränade kroppen jag hade som arbetslös har blivit hösäckig, kulmagad och tio kilo tyngre. Livet med jobb är ändå helt galet mycket bättre än livet utan.
-
Rasmus_W;585376 wrote:Jag gick utan jobb ungefär hur länge som helst för några år sen. Det klagande jag ägnade mig åt då räcker rätt bra för ett bra tag framåt. Nu har jag haft samma härliga jobb i två år och då går en hel del att ta med jämnmod, som att man åker till Marocko och är så otränad att man knappt pallar en halvtimmes 3.7-surf eller att man öser fabulösa summor pengar på surfprylar och ändå knappt får nåt seglat alls. Eller att den fina vältränade kroppen jag hade som arbetslös har blivit hösäckig, kulmagad och tio kilo tyngre. Livet med jobb är ändå helt galet mycket bättre än livet utan.
Fram till sista meningen tyckte jag att du var på gång med något som kan liknas vid stabilt klagande.
Men nog fan skulle du ställa till det med ett klämmig avslut.
Här är mitt förslag så att det blir nån slags jävla ordning på tråden igen:
“Jag gick utan jobb ungefär hur länge som helst för några år sen. Det klagande jag ägnade mig åt då gör att jag är ett proffs i en tråd som denna. Som att man åker till Marocko och är så otränad att man knappt pallar en halvtimmes 3.7-surf eller att man öser fabulösa summor pengar på surfprylar och ändå knappt får nåt seglat alls. Eller att den fina vältränade kroppen jag hade som arbetslös har blivit hösäckig, kulmagad och tio kilo tyngre. Livet med jobb är ändå helt galet.”
Du måste jobba mer på språk och innehåll, för fan.
-
Men vafan jag blir nästan på bra humör av allt det här gnället. Jag som var på ett så skönt mittibadrumsrenoveringsneggigtpisshumör.
-
svennebanan;585381 wrote:Men vafan jag blir nästan på bra humör av allt det här gnället. Jag som var på ett så skönt mittibadrumsrenoveringsneggigtpisshumör.
Det ska ändå blåsa så satans jävla mycket, vilket det inte lär göra någonsin igen med de här förbannade proggarna, för att du skall
a: plana
b: ta höjd på stenstranden
c: kunna hoppaså ägna dig åt badrummet och ditt jävla pisshumör. Kom inte hit och “höj upp stämningen”, för i helvete. Eller så kan du klaga ordentligt på varför vindsurfindustrin envisas med att tillverka prylar för halva män med ballerinaskor och kropp som Paris Hilton och inte för de som faktiskt har något att lägga bakom spakarna.
-
Jag återkommer till saken. För nu är jag så inihelvete förbannad, att jag valde en 81 liters twin före en 89 liters dito, hur fan kunde jag vara så jävla dum? Vet inte riktigt vart jag är på väg med allt detta, men det skall ni bli varse! Fattar vidare inte hur man kan beblanda sig i en klagomålstråd utan att ha någonting på fötter, så jävla dumt i sig. Jag kan heller inte sätta fingret på vad som gjorde mig upprörd av ditt inlägg Dr Masse, men jag störde mig något alldelses jävla oerhört över nyanserna i ditt inlägg, helt åt helvete måste jag säga! Det finns något jag vet inte…..något…..jävla….”trevligt” över det, som jag finner osmakligt, nämast anstötligt. Under rådande förhållanden undanber jag mig dylika innebörder. Jag låter detta inlägg passera men jag överväger att söka lagföring av den underliggande komplimangen, om det skulle fortsätta på detta vis….
/F
-
FJ69;585383 wrote:Jag återkommer till saken. För nu är jag så inihelvete förbannad, att jag valde en 81 liters twin före en 89 liters dito, hur fan kunde jag vara så jävla dum? Vet inte riktigt vart jag är på väg med allt detta, men det skall ni bli varse! Fattar vidare inte hur man kan beblanda sig i en klagomålstråd utan att ha någonting på fötter, så jävla dumt i sig. Jag kan heller inte sätta fingret på vad som gjorde mig upprörd av ditt inlägg Dr Masse, men jag störde mig något alldelses jävla oerhört över nyanserna i ditt inlägg, helt åt helvete måste jag säga! Det finns något jag vet inte…..något…..jävla….”trevligt” över det, som jag finner osmakligt, nämast anstötligt. Under rådande förhållanden undanber jag mig dylika innebörder. Jag låter detta inlägg passera men jag överväger att söka lagföring av den underliggande komplimangen, om det skulle fortsätta på detta vis….
/F
Hur fan kan du läsa in “trevlighet” i något som endast är en ren och skär totalsågning av allt du ägnat dig åt i större delen, eller hela den delen som är värd något, av ditt liv? Nyanser och underliggande komplimanger, vafan sen när blev jag någon jävla poet.
Och vilket jävla misstag. Du har ju beställt en bräda som du aldrig kommer att få använda. Det är inget annat än ett rättmätigt straff. Hade de ingen 144 liters twin?
Själv skall jag gå ner och skära min nya fyrnolla i små, smala strimlor som jag sedan kan slå in barnens julklappar med. Så får man någon användning av skiten som ligger helt oanvänd och köptes i stort sett enbart för den här jävla hösten. Och jag som oroade mig över att jag nu har fyrnoll som minsta segel. Vilken jävla jubelidiot jag är. Och inte blir det mindre jävligt av att det finns fler puckon därute.
-
Jag är så vidrigt less på vind-, våg- och solfrekvensen i det här jävla landet så jag orkar inte ta mig upp ur sängen. Hela jävla källaren är full med svindyra jävla surfprylar som jag aldrig får chansen att använda. Min tjej hatar mig för att allt junk som inte får plats i källarförrådet, som jag för övrigt betalar 600 spänn i månaden för, istället ockuperar ett helt rum i lägenheten. Bilen stinker gammal våtdräkt, takräcket har rostat fast och taket är repigt, bara värdeminskningen pga av misslyckade surfresor är en halv årslön. När de äntligen bygger motorväg ut mot stenstranden så slutar vägdjäveln ändå strax efter globen och så får man sitta bakom en jävla lastbil på kringelkrokvägar i en timme innan man är framme. Kaffet i Toröaffären smakar häck. Man har surfat så lite så när man efter tre timmars bil och riggning släpar sig ner till stenstranden så har man blivit för tjock och dålig för att ta sig ut genom brytet. Om man lyckas ta sig ut en gång så är självkänslan så låg att man inte vågar närma sig vågorna och får shamefreeridea bort till kärringviken där någon vidrig villaägare med taggtrådsstängsel försöker jaga bort en. Kommer upp till parkeringen och möts av någon överpositiv jävel som maler på i en timme om hur helt stoked han är över sin senaste arial. Ger upp Torö och släpar ner familjen, inklämda, gråtande bland alla prylar i bilen för en vecka på västkusten i en unken stuga som kostar 6000 spänn men luktar unk och får segla sammanlagt 42 minuter i byig onshore, vristhöga vågor och regn. Kvällen före hemfärd börjar det vina i träden och man får sätta tjej och barn på X2000 för att man är rädd att blåsa av vägen i stormbyarna. Årets första, bästa och sista riktiga surfdag med episka förhållanden på både väst- och ostkust sitter man på motorvägen mellan Göteborg och Stockholm i 70 km/h för att stormen håller på att slita prylarna från taket. När man kommer fram är det mörkt och vinden har dött. Man blir så sjukt deppig av att skriva om skiten så man orkar inte trycka ner tangent
-
Vafan gnäller du för?
Om jag hade det ens i närheten så bra som du verkar ha det skulle jag kanske åtminstone kunna se en liten, liten svagt upplyst skylt som det stod “lycka” på längst bort i den här oändligt långa, kalla och kolsvarta tunneln som de kallar för livet.
Du har ju bevisligen fått segla 42 minuter i vågor, på västkusten dessutom. Va fan är problemet?
-
FJ69;585373 wrote:Vilken tröttsam jävla tråd, kan omöjligtvis erhålla stjärnstatus, likafullt angelägen dock. Vad värre är – som sagt – att denna jävla skitsäsong avslutas med ett ovärdigt jävla blåsuppehåll. Det är så inihelve jävla dumt att jag saknar ord, mitt meningslösa jobb fullkomligt urholkar mig och då det f n inte finns någon motsvarande närande syssla för tillfället. Mina framsteg för säsongen kan uttryckas genom fyra bokstavsfält (I N G A) och detta skall ställas mot den ocean av nerplöjd tid och ideellt jävla arbete jag lagt på Kulingvarning/surfande/bildredigering/fotande, svårt ifrågasatt av min sambo och omgivning. Sammantaget måste jag ställa mig frågan är det värt det? Självklart inte! Suttit i 10 dagar efter jobbet för att leverera en film på Kulingvarning – och genomgått all världens tekniska vedermödor härigenom – och får responsen ”kul att se”, fullt i paritet med förväntade responsen då man tvingas åse de korniga fjolårsbilderna från en släktings vinresa i Flensburg ”kul att se”, fy fan säger jag. Lägg ner hela jävla skiten säger jag. Man ser sin släktings kortisonsvullna ansikte inmundiga en trött byxljummen skopa svårt överreklamerad verklighetsflykt och le in i kameran för att i nästa stund återigen fösas in i en jävla tysk rullande bajamaja för att fraktas mot nästa jävla vindal – eller postnazistiska skyttevärnsdike – hur man väljer att se det. ”Kul att se”.
Jag behöver verkligen segla nu, i övrigt var den tråd välkommen. Skall bli ”Kul att se” om det kommer någon vind…………..Känner mig riktigt grinig! Tack, eller vad fan inte behöver jag tacka, för att få överreagera lite. Helvete vad dumt!
/Fuck all
Det var den mest bedrövliga skit jag läst på säkert…10 min…
I paritet med den förbannat eländiga film från Sveriges framskärt du hade mage att posta i en annan lika ynklig tråd. Vinden ska vi inte prata om…den blåser så jävla illa att en astmatisk kedjerökande pensionär med KOL i sista fasen skulle ge högre utslag på Beaufort-skalan. Och skulle det, mot all förmodan, blåsa något de närmsta dagarna så är min ynkliga, sargade och halvtransparenta kropp ej benägen att surfa de närmsta helvetes jävla veckorna ändå. Jag har lust att sätta eld på något riktigt stort…har vi tur kan värmen från det kanske det kan sätta igång en härlig sjöbris vi alla kan surfa på…Och DrMasse…300 försök utan att sätta framåten? Du är faan patetisk. Du ljuger tametusan värre för dig själv än Bagdad Bob. Jag har sett dig försöka 300 ggr på 10min i Kärringviken. Kåtare kille på att lära sig framåten har jag knappt sett sedan Shuvit Into Forward-mannen hetsade oss alla. Har vi tur sätter du den snart så att vi alla slipper höra ditt gnäll!!
/Fuck you all right back…
😉
-
Det här måste va den sämsta tråden på hela jävla konfen under alla år som gått!!!!!!!!!!!!!!!!
Om det gick skulle jag ge den 55555555 inverterade stjärnor.
Massejävel -
challgren;585390 wrote:Det var den mest bedrövliga skit jag läst på säkert…10 min…
I paritet med den förbannat eländiga film från Sveriges framskärt du hade mage att posta i en annan lika ynklig tråd. Vinden ska vi inte prata om…den blåser så jävla illa att en astmatisk kedjerökande pensionär med KOL i sista fasen skulle ge högre utslag på Beaufort-skalan. Och skulle det, mot all förmodan, blåsa något de närmsta dagarna så är min ynkliga, sargade och halvtransparenta kropp ej benägen surfa de närmsta helvetes jävla veckorna ändå. Jag har lust att sätta eld på något riktigt stort…har vi tur kan värmen från det kanske det kan sätta igång en härlig sjöbris vi alla kan surfa på…Och DrMasse…300 försök utan att sätta framåten? Du är faan patetisk. Du ljuger tametusan värre för dig själv än Bagdad Bob. Jag har sett dig försöka 300 ggr på 10min i Kärringviken. Kåtare kille på att lära sig framåten har jag knappt sett sen Shuvit Into Forward-mannen hetsade oss alla. Har vi tur sätter du den snart så att vi alla slipper höra ditt gnäll!!
/Fuck you all right back…
😉
Vem fan lyssnar på någon som lägger in en 😉 ?
Annars kan man ju sabba hela denna och nästa säsong genom att gå för en läppträff som man aldrig har, och aldrig kommer, att klara och sedan försöka se glädjen i det bara för att den där halvsponsade filmfjanten säger att det var “under the roof”. “Under the influence of drugs and bad judgement” snarare. Halta på du bara.
Logga in för att svara.