Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Den surfande systemutvecklaren
-
Oregistrerad
Gäst16 oktober, 2007 vid 09:09På många håll i Stockholmstrakten finns det ju segelklubbar som har kontor etc i närheten av vattnet. Därfinns både elektricitet, bevakning mm. Kanske även en uppkopplad dator. Kanske finns det även ett intresse hos klubbens medlemmar att få tillgång till lite väderdata. Där kan man ju tänka sig att det borde gå att bli “sponsrad” genom att de tillhandahåller serverutrymme mm.
Ex-vis Segelklubbarna längs Mälarstranden från Hässelby och norrut, samt även SSS anläggning ute vid Raste på Ekerö. Sedan har vi ju Björkvik, Viggbyholm. mfl.
Lite svårare blir det ju förstås med Fituna och andra “naturställen” men där är väl ligist-sabotage-faktorn mindre så där kanske det går att rigga något i ett träd.
-
precis vad jag funderat på, måste hitta/göra en enhet som klarar av det bara…..
-
Vid Fituna kan det monteras upp på ön Granholmen precis utanför där vi går i, ingen risk där att att grejerna får fötter. Behövs det båt så finns detta tillgängligt från Rangsta, is på vintern.
Om ni vill kan jag kolla med den kontakt jag har på Sthlms stad som ansvarar för omådet, ska jag? -
Mmm, granholmen låter ju som en utmärkt plats, tänkte inte på det.
Ja kolla gärna Mr Wet!Mexi, om det behöver tas betalt, huvaaa detta hemska ord, 🙂 för att få det breakeven ekonomiskt så har jag redan ett sätt att belasta mobiltelefonfakturan, med s k premium/betal-sms.
-JG
-
@getwet 422717 wrote:
Vid Fituna kan det monteras upp på ön Granholmen precis utanför där vi går i, ingen risk där att att grejerna får fötter.
Sorry att säga det, men den risken finns tyvärr. Det landstiger folk på varenda ö (möjligen undantaget Fräcksholmarna, de små fågelskären söder om Fituna. Å andra sidan är den svårtillgänglig även för den som ska montera grejorna. Därtill tveksamt om det är tillåtet att sätta upp nåt där; men en liten vindmätare behöver väl inte synas så mycket?).
Logga in för att svara.