-
Denna dag sög stenhårt,kunde fan inte bli sämre…
Uppe tidigt för o få den goa vinden,
surfsugen som fan, sticker ut me 4.5 i Apel, överriggad o lite bakfull..Körde 5 vändor ungefär innan jag gav upp..
Allt kändes meningslöst.
Att man låter lite alkohåliska drycker paja en surf dag..ÅNGEST!Tog en paus o tog lite kort på polarn istället i väntan på suget skulle komma tillbaka…
Efter en stund sticker man ut igen, perfekt drag i 4.5 laddar ett hopp, bakfoten sloppar ur bakstropsfan(skall handla ett par DakineContour på studs, det e absolut de skönaste stropparna jag prövat!)
funderar snabbt om jag skall försöka styra upp det eller kasta skiten ifrån mig,kastar skiten ifrån mig o,BAam!! kändes som benet gick av, kollade på våtdräkten o såg att det trasat sig vid smalbenet,aja…surfar vidare me fet värk i benet..tycker det låter lite konstigt o kollar bakåt mot Clew’n..segelet har trashat sig vid uthalet..jävla pung!
Seglar in efter 2 gippar…lyfter upp brädan o tycker det ser lite knasigt ut på sidan av den bakre delen..
Efter det kan/kunde fan inte denna dagen blivit sämre, krossade brädans kant me smalbenet som jag inprincip trodde inte gick..
Denna otroligt väderlösa skit dag = förlust: Trasigt segel,Trasig bräda,Trasig torrdräkt…ont i benet.Bifogar en bild på skiten
Logga in för att svara.