Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Depowerlinan
-
Men ärligt, jag har fått för mig att naish bomarna/depowerlinan (vet inget om 05) har en tendens att slitas väldigt snabbt. Är ju jävligt känsligt det här med märken så man kanske borde ha lite vetenskapliga bevis. Är ju minst sagt ganska tydligt då den bör bytas ändå.
Har för mig att det hände flera personer förra året. Samtidigt är naish ganska väl representerat, så inte så konstigt att det händer lite fler ”tillbud” där då.
Man drar sig säker inte för att köpa en naish bara för detta, pruta bara till dig en ny depower när du köper så kanske du sitter på en liten bonus sen när du nästa år ska sälja den begagnad.
-
Svar till:
Trodde faktiskt inte att du var lika korkad som Mathias!
Han fattar forfarande inte samtidigt som han tror att han är världsmästare själv, men men poletten ramlar väl ner för eller senare det tar bara längre tid för somliga![/ QUOTE ]
PATRIKOCOOL PERSONANGREPP!!
-
Finns det några risker med att använda en hård slang runt linan för att minka friktionen? Cabrinha har ju det på sina.
-
inga risker men bommen kan ju bli lite trögstyrd .. men det felsta märken e väl bättre på det nu ..
-
vilken diskussion! favorit redan!
jag har dratt av chickenloopen iaf 5-10 ggr.
Naish var namnet på bommen, har fått köpa en MM chickenloop som man kan byta tampen på. Och det är inte min bom som var ett måndagsex då jag dessutom kört sönder skitet på en annan Naishbom.
och ja just det…när jag mailade swell, som är de enda importörerna jag vet, o frågade om de hade ngn liknande produkt fick man inget svar.naish rules!
-
Jo jag håller med dig men det är det enda han sysslat med i snart ett år i så gott som varje varje inlägg riktat mot mig. Så han får tåla lite själv. Kastar man skit på någon är risken ganska stor att någon kastar skit tillbaka. Men att du sysslar med personangrepp är nytt för mig. (”hahaha, knäa för konungen”)
-
Har du inte fått något svar har mailet inte kommit fram. Tänk på att maila till info@swell.se så får ni garanterat svar. Om linan går av så mycket som du säger så är det något som är fel och inte är det linan.
Har alltid fått fin service av Michel långt innan han och Henrik tog över Naish. Är du säker på att det inte var innan Swell tog över tycker att det låter så.
Förra Naish generalagenten var tyvärr inte så noga med servicen.
Swell tog över Naish för cirka ett år sedan vi har haft två reklamationer på Chickenloop linan under året som gott, inga som helst problem med några bommar. Bilden på en trasig Naish bomm som Rambo tog på Cabareté är skickad till Naish Hawaii men tyvärr så har vi inte fått något svar därifrån. Rambo ifrågasatte var carbonet i bommen var och det finns det inget och det har ingen påståt i heller. -
Inlägg raderat av patrikol (p.g.a smutskastning av kitemärke i syfte att snacka skit om märket inget konstruktivt överhuvudtaget!)
-
Jag är en av (”de två”)som kört av reklamerat min naish depowerlina i år. Det tog 2v åkning på Coche
. Har fått en ny helt utan knussel o bra service som fan från Falle på Swell.
Frågan är bara hur länge den nya kommer hålla? Den nöts mot hålet i bommen när man svänger kiten. Har iaf vaxat snöret med stearin 4 now så den skall löpa bättre. I övrigt så gillar jag själa bommen som fan. (Men där e ju smaken som höllet).
Dä va mina 3 pix.
HattisUndrar bara h
-
oklädda snören håller inte så bra särskillt om det är sand me i leken, naishdepower är sämst dock, tahs teh truth, dom har haft samma i massa år dom hålelr en 2-5veckor om man kör regelbudnet på varmare breddgrad
-
Jag har kört min ss-bom över 60 dar på vattnet, i sol, sand o salt. Jag har samma bom till alla drakar och depowerlinan kommer inte bytas än på länge.
Linan är oklädd men visserligen tjockare än många konkurrenters.
Det är en jävligt hållbar och jävligt skön bom och det säger jag utan att ha några som helst personliga intressen i SlingShot och jag kan inte fatta varför ingen apar efter deras genial stoppbollar.
hepp
Logga in för att svara.