Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det blåser på västkusten…

• Det blåser på västkusten…

Publicerad av danpe på 19 maj, 2004 vid 11:20

Sitter inne och jobbar med havsutsikt! Har inte sett så mycket vind på mycket mycket länge. Vindmätarna pendlar mellan 15 o 20 m/s, det vita skummet bryts ibland av lokala små tromber som jagar hysteriskt över viken. Suck!
    Inga seglare ute på Ljungskileviken ännu, grabbarna har åkt till Abay. Ser fram mot lite rapporter. smirk.gif

lars_k svarade 20 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • sickan

Medlem
    19 maj, 2004 vid 11:32

Då sitter vi i samma båt broder tittar ut över havet i kungshamn KAN JAG INTE FÅ ÅKA HEM SNART
    // Sickan

• danpe

Medlem
    19 maj, 2004 vid 11:34

Sticker nog ut när det lugnat sig lite wink.gif Man kan känna hur huset rör sig i vinden…

• danpe

Medlem
    19 maj, 2004 vid 13:42

Nu djäklar kan jag inte hålla mig längre!

Kustobservationer från 2004-05-19 kl: 15:39:11
    Nidingen: V 17 m/s. 12.8 grader. disigt.
    Trubaduren: V 22 m/s. 11.3 grader
    shocked.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2004 vid 17:44

Haga…WNW 16….Fr mkt fr en noob som jag men ändå….
    Undrar om freestylarna kör på 4.2…..

smirk.gif

JohanC

• danpe

Medlem
    19 maj, 2004 vid 17:57

4.0 var för mycket här i alla fall. Vobblade som en trimmad bäver på fenan. Å så är man ju lite feg osså, den nytejpade tån satt i bakhuvet (mer än i tån sas).

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2004 vid 19:24

Ringenäs var sjukt i eftermiddag. Synd att det inte kunde blåsa något mindre. Rejält överrigad med tokdraget 4.0. Men fan vilka cleana linjer…uppåt logohöga vågor att rida. Dryg mast på dyningen en bit ut. Fan att man inte hade lite mer kontroll bara…Flög omkring som en vante. Men kul var det =)

• safesurfer

Medlem
    19 maj, 2004 vid 20:16

Det tar ont i själen när man missar en sådanhär dag. Feber och vindsurfing funkar inte så bra ihop tyvärr. Får väl drömma tillbaks till 30september 2003 som var sist jag hade bra drag i seglet eller förra midsommar. Brukar inte få mer än fem sådanhär dagar per år så det gäller att passa på men man kan leva på dem så länge. Kan inte ha varit lätt att kliva i i stenudden idag kan vara riktigt läskigt om det bryter in bakom skäret vid sydvästvind . Någon som vågade?

• markram

Medlem
    19 maj, 2004 vid 20:37

Nyss hemkommen från akuten.
    Har fåt 6 korsstygn mellen lill och ringfingret, straffet för att jag använde ett femkvedrats slalomsegel utan tvist från 91 i byig vind:
    Ingen surfing på 14 dagar. confused.gif
    Vill nog även påpeka att jag tror det är bra mycket bättre (hälsosammare) att köra överriggad i shitbay eftersom det verkar vara r bra mycket plattare där.
    Ingen som har ett femkvadrats race-sewgel som ligger och möglar förresten?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2004 vid 21:08

En fråga: Varför tejpar man tån på bakhuvudet?

• vinta_kestrel

Medlem
    20 maj, 2004 vid 09:10

Lars, kan bara instämma med dig! Vi var ett gäng från Ronneby som höll till strax norr om revet och det var smått jobbig vind (jag på 4.3 Hot Smack och Evo 80, de andra på 3.7 och Evo74, Proof Down theline’s 247(?) samt F2’s 8’2″). Speciellt i byarna. Mellan byarna var mitt 4.3 och Evo’n nästan lagom, men när det är 10 år sen sist man var i schyssta vågor och längre än så sen jag seglade sån här grym vind, så har man inte mycket att hämta när vinden inte vill annat än att visa att 4.3 var en halv kvadrat för stort…

Fick till två vågridningar, dock uppvind och inte downtheline – seglet blev så toköverriggat då så jag fick mig ett par kastfall när jag försökte. Evon funkade klockrent, svänger på en femöring! (se även bilderna, där Johan, som kör Evo74 slashar sönder en läpp. Hans första gång i vågor med Evon (har kört Proof Down the Line innan) och tyckte också den svängde grymt)

Jag gav upp efter 1.5 timme där jag spenderade mesta tiden i tvättmaskinen. De andra i gänget höll på (och hade tok-kul) till 21. Vi kom 16:15… smile.gif Vi var hemma kl 01

Se några bilder från igår på Ronnebyfolket. Tyvärr glömde jag stativ och min 10xzoom-kamera hemma så det fick bli en 3xzoom Ixus, så bilderna blev lite därefter.

Ja, jag vill se bilder på Ronnebyfolk i Ringenäs >>

/Niclas

• the_novice

Medlem
    20 maj, 2004 vid 10:10

Tycker björlanda var väldigt byigt och choppigt inne i viken men lite jämnare vind och en del dyning i farleden. Körde med fullt nedhal på modernt 3.7 och jag hade problem på slören…
    Hoppas handen läker bra, två veckor är väl annars bara fram tills att stygnen dras sedan tar det väl ytterligare ett antal veckor innan man har full styrka? Har för mig att jag blev borta ganska länge när jag fick sytt min fot.

• lars_k

Medlem
    20 maj, 2004 vid 10:44

Hehe. Kul som fan. Jaså det var ni. Kommer ihåg ett par boys som körde Evo. Nån av er vinkade glatt åt mej ett par ggr, nån med grön bräda. Jag undrade om det var någon jag borde känna igen =)
    Fan vad fett det var precis vid revet, trodde inte man var i sverige. Men hur vågar ni köra så nära revet? Nån av er såg ut att passera precis intill hela tiden… Jag var rädd som fan att komma för nära. Höll hela tiden koll på kaskaderna. Såg inte snällt ut. Inget man vill driva upp på om man tappar grejjerna…jaja man är kanske en mes…
    Jag körde en AHD attutude och Gunsails MC.
    Jag kan inte påstå att jag lyckades så bra i vågridningen. Hade så in i helvette med tryck i bottensvängen och ganska onshore så det blev rätt okontrollerat. Gjorde oxå några goa wipeouts. Men jag plockade några downdaline iaf. Och man behövde inte trycka till direkt hårt för att flyga ashögt på vägen ut. Ojoj vilka ramper…
    Jag pallade inte mer än drygt 2 timmar. Överriggad, influensa, 4 timmar surf dan innan osv tär rätt hårt…
    Om ni var från Ronneby, var var alla löcals? Inte vid fetvågorna vid revet iaf… 😛

Riktigt fina bilder!

..vi ses nästa gång =)

• vinta_kestrel

Medlem
    20 maj, 2004 vid 13:51

Aha, Gun-seglet det var du?! Ja, det var jag och min Evo som mest låg i vattnet. Den gröna brädan tillhör Ola Bjäreborn och edn andra Evo’n Johan Piculell. Det var förmodligen Piero Bandini som körde närmast revet för han kom hela tiden in och sa att det vara så s*t*ns stora vågor där att det var näst intill omöjligt att komma ut igen smile.gif

Ja jag tyckte också det var klent med locals. Det var nån med gult Simmer som var schysst på vågridningen.

Jepp, vi ses säkert nån mer gång där!

/Niclas

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2004 vid 14:37

Lurer på tur til Vestkysten fredag/lørdag.
    Noen som vet om føre på Haby/Ramsvik på NV retning ?
    (Eller andre gode tips som mottas med takk…)

hilsen coro

• lars_k

Medlem
    20 maj, 2004 vid 16:00

Klart vi ses i Ringenäset! cool.gif

Drar nog dit imorgon faktiskt. DMI ser lovande ut. grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det blåser på västkusten…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.