Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det finns dem som är extrema och så finns det dem som är…

  • konstantin

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 20:24

    det där såg ju helt sjukt ut!!!
    Det måste väl vara rent av omöjligt att klara ett sånt fall:crazy: men det ser ju i alla fall äkta ut.

  • emilvikingstrand

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 20:32

    och vi gnäller över att vatten kan vara hårt…

  • donpedro

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 20:38

    SHIT! fy fan de ser ju helt galet ut fast han har nog gett sig in i fel sport, de va nog fallskärmshoppning han ville syssla med.

  • konstantin

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 20:51

    ja om man tror att man ska överleva ett sånt där hopp får man nog vara lite av en idiot.

  • stewen

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 21:01

    Meen fyyyfaaan
    Överlever man verkligen nåt sånt?

  • Oregistrerade

    Gäst
    19 februari, 2007 vid 21:18

    Stod o bläddrade i ett skidmagasin för något år sen med liknande bilder. Trodde först jag såg fel eller att det var fejk. Men nej, de här killarna droppar verkligen klippor på upp mot 75 meter.

    Sista landningen såg inte skönt ut för ryggen.

  • Oregistrerade

    Gäst
    19 februari, 2007 vid 22:09

    Har man väl kommit iväg på skidsemester gäller det att få ut max av veckan

  • davo

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 22:11

    Hehe…där ligger man ju i lä. Galet. Det är väl fransoser, dom ÄR galna. Sniglar o det här…

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 22:13

    @Oregistrerade 365902 wrote:

    Stod o bläddrade i ett skidmagasin för något år sen med liknande bilder. Trodde först jag såg fel eller att det var fejk. Men nej, de här killarna droppar verkligen klippor på upp mot 75 meter.

    Sista landningen såg inte skönt ut för ryggen.

    Vaddå ryggen? Han landar ju på huvudet. 🙁

  • rasmus_w

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 23:41

    Man ska ha lite tur för att klara sånt där, har jag en känsla av. Däremot har jag för mig att det är ungefär så som enstaka personer sägs ha klarat extrema fall. Jag tror nån har ramlat ut ur ett flygplan och klarat sig just genom att landa i en tvärbrant snötackt sluttning. Eller så var det hela planet som brakade ner i en brant sluttning och någon ombord faktiskt överlevde.

  • ian

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 01:09

    lär ligga en hel del röka bakom detdär.

  • jps

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 06:41

    @Ian 365937 wrote:

    lär ligga en hel del röka bakom detdär.

    Ligger nog något i det.

    Eller möjligen en kronisk brist på hjärnceller (eller både och).

  • hakman

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 07:49

    Nää, Jamie Pierre röker inte, och trots det droppade han världsrekordet i år (sista sekvensen i filmen). Han hade tydligen planerat att ta den klippan i typ två år innan han verkligen gjorde det. Men han landar på huvudet, och sen ställer han sig upp och kör några svängar ner till botten. Helt frisk, förutom en sprucken läpp. Jävligt tråkigt när de inte har någon kontroll bara, vad är meningen med det hela om man inte landar på skidorna?
    Det sjukaste är ändå den första snubben som drar frontflip. Det är mycket clinare när de kör trick utför stup, och jämfört med andra åkare (typ Seth Morrison) som stompar backflips och sideflips från 30-40, så har inte de på filmen mycket att komma med…

  • klint

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 08:59

    Stuntmän som hoppar från höga höjder försöker landa på ryggen då detta konstigt nog ska vara det skonsammaste sättet att landa på i mjukt underlag. Kanske det sista killen försökte, fast fick lite överrotation.

  • robin

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 09:50

    @Hak 365949 wrote:

    Men han landar på huvudet, och sen ställer han sig upp och kör några svängar ner till botten. Helt frisk, förutom en sprucken läpp. QUOTE]

    Det bästa är att han tycker att det är fegt att använda hjälm och ändå överlevde han huvudlandningen. Jag har bara sett bilder av det där hoppet förut, filmen är ännu tokigare.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det finns dem som är extrema och så finns det dem som är…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.