-
Det gick fort…
…på Ekoln idag.
Snön är *perfekt* för att åka riktigt ordentligt fort. Plant som ett salsgolv, låg friktion *men* med ett djävulskt grepp. Det var helt klart den bästa dagen jag haft snowkitandes på Ekoln!Hade med mig GPS’en som loggade maxhastighet. Kollade hela loggen när jag kom hem och jag hade massor av loggarpunkter som bara diffade 1 km/h mot topphastigheten, så det är ingen ”tillfällig” spik.
Lite snabbt va?
Körde med slalomlagg och en Flysurfer Rookie2 6 kvm. Kiten uppförde sig utmärkt även i denna fart.
(vääldigt trevlig snowkite BTW)Det ser dessutom ut som att morgondagen blir lika bra som idag så det lär ju bli Ekoln imorgon också.
För er som inte bor i Mälardalen så kan jag säga att Ekoln ligger i vid Uppsala och är en förgrening av Mälaren. (Inte för att de flesta bryr sig… men WTF).
Å för er som bor i Mälardalen:
Ett tips är att ni inte vill missa de snöförhållanden som är på Ekoln nu, kan nog inte tänka mig bättre underlag om man vill åka ordentligt fort.
Eftersom det ska blåsa nordligt imorgon är det bäst att åka till Morga Hage eller Vretaudd så slipper ni den byiga vinden vid Skarholmen./Kaj(Tech)
Logga in för att svara.