Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

• cajan

Medlem
    18 september, 2014 vid 06:59

Efter som jag bor längst ner i söder, så kan man inte klaga.
    Vi hade flera dagar i Juli o augusti i år. Det har jag aldrig upplevt tidigare. Och jag började vindsurfa för 28 år sen
    Kan hålla med om att september har inte levererat i år, tror att det har blivit 4-6 dagar
    Och nu när det börjar närma sig Oktober så får det gärna börja blåsa, så att det blir några finna dagar innan man hänger dräkten på vinterförvaring
    Håll i hatten, snart kommer det 😜

• pete

Medlem
    24 september, 2014 vid 09:35

Sådärja, fre-lö-sö ser ju skitbra ut! Och vet ni varför? Jag är bortrest exakt fre-lö-sö, Visserligen till varmare vatten men vindsurf lär det inte bli; Alicante + windsurf ger knappt en träff. Om nån vet bättre så ge gärna tips på eventuella hyrställen för våg- o vindsurf i området.

• staffomania

Medlem
    25 september, 2014 vid 11:36

Vilken otur att man sedan länge bokat upp denna helg för surfresa till Haga park 🙂

• mexi_

Medlem
    25 september, 2014 vid 19:35

Ha det så kul i helgen, själv
    Lyckades jag krascha båda knäna i måndags när det väl blåste. Rehab och slutsurfat för i år, så j-la typiskt, ska aldrig klaga på vind igen…:)

• pete

Medlem
    29 september, 2014 vid 09:22

Rapport från Alicante i helgen: bodde vid en fantastiskt vacker 4 km lång sandstrand (San Juan, Costa Blanca) norr om Alicante, söder om Benidorm. Tro det eller ej men det blåste side-on drygt 10 och var helt klart seglingsbart: ganska många kajtare, ett par SUP-are och en (1) vindsurfare. Jag letade efter bräduthyrningar utan resultat. Total lågsäsong; lyckades inte ens hitta en sketen strandbutik med typ leksaks-boogey-boards. Vi fick nöja oss med att hinka Sangria och käfta med strandvakterna som ville ha upp oss ur vattnet eftersom det var rödflagg. Men, klart surf- o seglingbart ställe alltså om man kollar proggen skulle jag säga.

• henryk

Medlem
    29 september, 2014 vid 14:32

Haha – tack för spotcheck Alicante :). Det skulle vi gjort som valde Fituna i fredags, där vinden inte vred in riktigt, så det blev många iaf tidvis guppande gubbar på vattnet… Hade varit bättre att dricka Sangria på stocken :-). I lördags och framförallt söndags blev det bättre segling på Närlunda i den byiga västvinden :-).

Skickas från min iPad via Tapatalk

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.