Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Det här är väl ändå ett kap..
-
Och jag undrar hur Formulan ska gå igenom den dörren……Kanske stoppa in den genom bakrutan Nä husvagn går fett bort, går inte att förvara alla surfprylar på vettigt sätt. Den går inte heller att använda till något annat än just husvagn…..
-
Man kan också åka till tyskland och hämta hem en fin färdiginredd T3 med mycket tillförlitlig turbodisel för sisådär 20 papp?
/Jesper B
Som är knäpp nog att både köre trimmad T1 (mycket mek) och riva ut hela inredningen, svetsa och bygga om högtak mm på den tysklandsköpta “färdiga” T3an…
-
Hittade genast ett riktigt kap… ngn som vet cirkusgurka vad som tillkommer för inregg i Sverige?
-
Om du går in på http://www.zatzy.com och sedan in på forum och väljer allmänt så kan du söka längst ner på sidan. Där kommer du hitta allt du behöver veta om import. Eller så söker du bara på import på vägverkets hemsida http://www.vv.se
Mvh Gustav
-
Jag klarade mig på knappt 4000:- Glöm dock inte att kolla vad som gäller just den årgång och diselmotor som du tar in i förväg. Min T3 1990 med turbodisel var lite klurig att reg-besiktiga. Gick endast som lätt lastbil (vilket ju är billigast också, men innebär att köket måste ur samt lastöglor och spärr in). Före 1988 tror jag nästan allt är godkänt, liksom efter 93, däremellan är det mer från fall till fall. Kolla med bilprovnings tekniska rådgivning! /Jesper
-
Om bussen är personbilsreggad i Tyskland, får man regga den som lätt lastbil i Sverige då? Efter nyår har väl reglerna gjorts om?
-
Med bensin för båda bilarna fram och tillbaka och broavgifterna/färjeavgifter samt eventuell övernattning i priset? 4000:- det var väldigt billigt.
-
Nej, jag räknade inte med bensin (eller disel) i de 4000:- Jag var i tyskland av andra själ och köpte bussen ganska spontant. Men att omregga till min i tyskland, tillfälliga svenska plåtar i tullen, samt typbesiktiga den i sverige gick nog på under 4000:- Jag kan komma ihåg fel. /Jesper B
Logga in för att svara.