Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Det här är väl ändå ett kap..

• judo-freddan

Medlem
    9 mars, 2005 vid 09:03

Och surfkittet ska du ha vardå någonstans??

• getwet

Medlem
    10 mars, 2005 vid 17:32

Och jag undrar hur Formulan ska gå igenom den dörren……Kanske stoppa in den genom bakrutan crazy.gif Nä husvagn går fett bort, går inte att förvara alla surfprylar på vettigt sätt. Den går inte heller att använda till något annat än just husvagn…..

• jesper_b

Medlem
    12 mars, 2005 vid 16:37

Man kan också åka till tyskland och hämta hem en fin färdiginredd T3 med mycket tillförlitlig turbodisel för sisådär 20 papp?

/Jesper B

Som är knäpp nog att både köre trimmad T1 (mycket mek) och riva ut hela inredningen, svetsa och bygga om högtak mm på den tysklandsköpta “färdiga” T3an…

• eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 17:04

Ngn bra hemsida för att kolla billiga T3or i Tyskland?

• gustav-s

Medlem
    12 mars, 2005 vid 17:28
  • jesper_b

Medlem
    12 mars, 2005 vid 17:43
  • eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 18:59

Hittade genast ett riktigt kap… ngn som vet cirkusgurka vad som tillkommer för inregg i Sverige?

• gustav-s

Medlem
    12 mars, 2005 vid 20:49

Om du går in på http://www.zatzy.com och sedan in på forum och väljer allmänt så kan du söka längst ner på sidan. Där kommer du hitta allt du behöver veta om import. Eller så söker du bara på import på vägverkets hemsida http://www.vv.se

Mvh Gustav

• patrikol

Medlem
    12 mars, 2005 vid 23:32

Cirka 5000:-

• jesper_b

Medlem
    14 mars, 2005 vid 08:50

Jag klarade mig på knappt 4000:- Glöm dock inte att kolla vad som gäller just den årgång och diselmotor som du tar in i förväg. Min T3 1990 med turbodisel var lite klurig att reg-besiktiga. Gick endast som lätt lastbil (vilket ju är billigast också, men innebär att köket måste ur samt lastöglor och spärr in). Före 1988 tror jag nästan allt är godkänt, liksom efter 93, däremellan är det mer från fall till fall. Kolla med bilprovnings tekniska rådgivning! /Jesper

• utomjording

Medlem
    14 mars, 2005 vid 08:53

Om bussen är personbilsreggad i Tyskland, får man regga den som lätt lastbil i Sverige då? Efter nyår har väl reglerna gjorts om?

• patrikol

Medlem
    14 mars, 2005 vid 10:18

Med bensin för båda bilarna fram och tillbaka och broavgifterna/färjeavgifter samt eventuell övernattning i priset? 4000:- det var väldigt billigt.

• jesper_b

Medlem
    15 mars, 2005 vid 20:57

Nej, jag räknade inte med bensin (eller disel) i de 4000:- Jag var i tyskland av andra själ och köpte bussen ganska spontant. Men att omregga till min i tyskland, tillfälliga svenska plåtar i tullen, samt typbesiktiga den i sverige gick nog på under 4000:- Jag kan komma ihåg fel. /Jesper B

• vinta_kestrel

Medlem
    20 mars, 2005 vid 11:18
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Det här är väl ändå ett kap..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.