Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing det här med hoppen…

  • det här med hoppen…

    Publicerad av ollefax på 15 september, 2004 vid 07:37

    måste få lite klarhet i det där med hoppen.

    * vart styr man draken egentligen, styr man ut den mot förnstret “klockan tolv”, styr man den genom powerzonen eller var?

    * jag antar att man drar i bommen och hoppar upp samtidigt, NÄR gör man det mer precist?

    * hur kontrolerar man rotationen? landar ibland lite med ryggen mot åkriktningen och det brukar inte gå så lysande. vill inte göra 360 eller annat fjolleri bara rena raka hopp.

    (jag vill gärna ha andra svar än “köp EH så hoppar du högst”)

    pepa svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • mrmille

    Medlem
    15 september, 2004 vid 09:13
  • skutt

    Medlem
    15 september, 2004 vid 09:16

    Hej Ta kontakt med Biorno han har min film den kan du låna
    där visar dom hela hopp sekvensen både åkare och kitens bana tar även upp problemet med oavsiktlig rotation (rygglandning) .Kommer inte ihåg vad filmen heter men den är ok går igenom det mesta från start till loopar .

    Christer .

  • honk

    Medlem
    15 september, 2004 vid 09:28

    Köp EH så hoppar du högst

  • niklas82

    Medlem
    15 september, 2004 vid 12:57

    Svar till:


    måste få lite klarhet i det där med hoppen.

    * vart styr man draken egentligen, styr man ut den mot förnstret “klockan tolv”, styr man den genom powerzonen eller var?

    * jag antar att man drar i bommen och hoppar upp samtidigt, NÄR gör man det mer precist?

    * hur kontrolerar man rotationen? landar ibland lite med ryggen mot åkriktningen och det brukar inte gå så lysande. vill inte göra 360 eller annat fjolleri bara rena raka hopp.

    (jag vill gärna ha andra svar än “köp EH så hoppar du högst”)

    [/ QUOTE ]

    först se tie o skaffa så hög fart ku kan o vågar utan att falla av för mycket…

    sen sätter du en jävla kryss och drar upp skiten til 5-10 över tolv. och på vägen upp drar du kiten till tolv igen..

    drar bommen till dig så du “öppnar” kiten..

    flyger som faen. en 1-2 meter ovanför vanned kan du börja dra kiten litta i den riktningen du åker…så får du ett litet extra häng och så blir landningen mjuk…

    sen åker du 4 meter till max sen gör du nästa hopp… osså håller du puh så heeeela daogen…

    en EH hjälper dig på vägen moaaahahaha

  • pepa

    Medlem
    15 september, 2004 vid 13:09

    Fan jag blir förvirrad. Är högst lägre än den som hoppar högre? För så brukar det väl vara Honk?

  • honk

    Medlem
    15 september, 2004 vid 13:43

    Peppas, du är på rätt spår… flytta med mig till sthlm så skall jag ägna lite tid åt att förklara det hela för dig.

  • pepa

    Medlem
    15 september, 2004 vid 13:46

    Fan häng på till Brasizuela istället, har hört att de inte har 08 som riktinummer.

  • honk

    Medlem
    15 september, 2004 vid 14:12

    Fixar du en ersättare till mitt jobb så hakar jag på smile.gif.. utan att tveka…

  • pepa

    Medlem
    15 september, 2004 vid 15:40

    Ersättare? Det är väl företagets jobb att fixa det. Kom igen nu!!! Du har bara ett liv och blir äldre dag för dag!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing det här med hoppen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.