Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det här vill jag ha en bräda av!

• mr-jibe

Medlem
    20 november, 2011 vid 14:26

Om du hade tänkt göra en lätt bräda gissar jag på att kolfiber fortfarande är bättre! Eftersom detta material består av 99,9% luft så lär det ju suga åt sig relativt jäkla mycket epoxy! Förlitar mig blint på att du hade tänkte att använda epoxy för att det ska bli hårt! 🙂

• dude

Medlem
    20 november, 2011 vid 20:49

Jag tänker mig att det skulle användas i stället för styrofoam eller dylikt för kärnan.

Men som du Mr.Jibe säger, så gäller det att epoxyn inte rinner rakt igenom, även så klart att den fäster bra mot materialet.

Brädan kanske blir känslig för dingar om den dricker vatten som är omöjligt att få ut…

• aronh

Medlem
    20 november, 2011 vid 21:16
    Mr.Jibe;675663 wrote:
    Om du hade tänkt göra en lätt bräda gissar jag på att kolfiber fortfarande är bättre! Eftersom detta material består av 99,9% luft så lär det ju suga åt sig relativt jäkla mycket epoxy! Förlitar mig blint på att du hade tänkte att använda epoxy för att det ska bli hårt! 🙂

Kanske dumt att blint förlita sig på att samma tillverkningsmetoder som används idag för vindsurfingbrädor alltid ska gälla. Då kommer man ju inte särskillt långt. Marström bygger t.ex. katamaraner i Nomex Honeycomb (öppen struktur) och prepreg (epoxi och kolfiber i typ tejpform).

• charlieb

Medlem
    21 november, 2011 vid 07:03

Kommer aldrig att gå! Bu för Challe:)

“Människor som säger att det är omöjligt ska inte avbryta dem som håller på”

C

• tbsurf

Medlem
    21 november, 2011 vid 07:51

kul, finns alltså fler här som tänker på vikten!!

• jopi

Medlem
    21 november, 2011 vid 20:15

Så kan man lacka den med detta: [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=7is6r6zXFDc”]Ross Nanotechnology's NeverWet superhydrophobic spray-on coating – YouTube[/ame]
    Så släpper den bra från vattnet!

• mr-jibe

Medlem
    21 november, 2011 vid 20:21

Som kärna borde det gå, men hur ska man kunna “isolera” materialet från epoxyn?? för om man fyller kärnan med epoxy så lär den inte bli så lätt eller ge särskilt bra flytförmåga 😀 Är grön på det där med byggen så rätta mig gärna!

• challgren

Medlem
    22 november, 2011 vid 13:02

Klart det går!!

• mr-jibe

Medlem
    22 november, 2011 vid 16:44

Kör in helium i brädans kärna i hålrummen så ska ni få se på f*n!!! 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det här vill jag ha en bräda av!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.