Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Det här vill jag ha en bräda av!
-
Det här vill jag ha en bräda av!
Publicerad av challgren på 19 november, 2011 vid 16:04Sätt igång och bygg! 😉
Christian
mr-jibe svarade 12 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Om du hade tänkt göra en lätt bräda gissar jag på att kolfiber fortfarande är bättre! Eftersom detta material består av 99,9% luft så lär det ju suga åt sig relativt jäkla mycket epoxy! Förlitar mig blint på att du hade tänkte att använda epoxy för att det ska bli hårt! 🙂
-
Jag tänker mig att det skulle användas i stället för styrofoam eller dylikt för kärnan.
Men som du Mr.Jibe säger, så gäller det att epoxyn inte rinner rakt igenom, även så klart att den fäster bra mot materialet.
Brädan kanske blir känslig för dingar om den dricker vatten som är omöjligt att få ut…
-
Mr.Jibe;675663 wrote:Om du hade tänkt göra en lätt bräda gissar jag på att kolfiber fortfarande är bättre! Eftersom detta material består av 99,9% luft så lär det ju suga åt sig relativt jäkla mycket epoxy! Förlitar mig blint på att du hade tänkte att använda epoxy för att det ska bli hårt! 🙂
Kanske dumt att blint förlita sig på att samma tillverkningsmetoder som används idag för vindsurfingbrädor alltid ska gälla. Då kommer man ju inte särskillt långt. Marström bygger t.ex. katamaraner i Nomex Honeycomb (öppen struktur) och prepreg (epoxi och kolfiber i typ tejpform).
-
Kommer aldrig att gå! Bu för Challe:)
“Människor som säger att det är omöjligt ska inte avbryta dem som håller på”
C
-
Så kan man lacka den med detta: [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=7is6r6zXFDc”]Ross Nanotechnology's NeverWet superhydrophobic spray-on coating – YouTube[/ame]
Så släpper den bra från vattnet! -
Som kärna borde det gå, men hur ska man kunna “isolera” materialet från epoxyn?? för om man fyller kärnan med epoxy så lär den inte bli så lätt eller ge särskilt bra flytförmåga 😀 Är grön på det där med byggen så rätta mig gärna!
-
Kör in helium i brädans kärna i hålrummen så ska ni få se på f*n!!! 😀
Logga in för att svara.