Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Det hettar till lite på GPS-speedsurfing!

• dr-masse

Medlem
    20 mars, 2006 vid 09:12

Rätt skojig diskussion, faktiskt. Framförallt hur ISA verkar tro att de har något att göra med att speed är poppis igen. Tjenare.

GPS och gps-speedsurfing är ju det som får folk att fundera på fortåkargrejor igen, och att det är kul att åka fort såklart.

• tbsurf

Medlem
    20 mars, 2006 vid 12:24

ja jävlar då vart man bannad på alla pwa tävlingar framöver :laugh: :laugh: :laugh:

Quote:

they (the ISAF) are going to ban EVERY competitor of your event for ALL future official ISAF events.
    No PWA, no Euro-Cup, no ISA, nor any other official competition for them.
    They will be banned even for national championships

• dr-masse

Medlem
    20 mars, 2006 vid 12:36

Ha, ha, det där citatet var ju bara för mycket!! Är det någon som har fullständig äganderätt på att köra surftävlingar, månne? Vilket j-a attityd…

• imported_macts

Medlem
    20 mars, 2006 vid 12:54

Ska bli spännande att följa denna debatt. Verkar som att dom har en hel del problem i Holland mellan nationella speedorganisationen och GPS-killarna.

• jester

Medlem
    20 mars, 2006 vid 13:04

Det där citatet blev lite farligt, då det inte blev komplett. Så här står det:

As I am a friendly person, I tell you what will happen: If you act like you do, they (the ISAF) are going to ban EVERY competitor of your event for ALL future official ISAF events. No PWA, no Euro-Cup, no ISA, nor any other official competition for them. They will be banned even for national championships.

Tycker faktiskt att ISA-killens svar var ganska bra, med en hel del korrekta synpunkter och slutsatser, vilket även Martin van Meuers har, såklart. Jag ser inget problem att båda organisationerna finns på marknaden. Sedan är det ju olyckligt om 2 evenemang krockar (vilket var det som gjorde att diskussionen startade). Vindsurfing är iofs en liten sport, men att det finns tävlingar som inriktar sig mot i första hand eliten är väl inte helt fel?
    Men ffa tycker jag det är bra att denna diskussion har lyfts fram på detta sätt, för själv var jag inte ens medveten om att problem fanns..
    Hoppas kunna ställa upp i ISA-tävlingen i Namibia i höst, så vi får väl se om dom är så dåliga som folk tycker att dom är. Svårt att bedömma utan att ha varit med själv. Men samtidigt är jag ju inte säker på att ens få vara med i tävlingen, vet inte ens hur man kvalar in till den… Får nog faen kolla upp det där…

• speedkenta

Medlem
    20 mars, 2006 vid 13:05

Dom bör nog läsa sina regler.
    Om dom skall banna nån så skall det gå den officiella vägen.
    Sedan till seglarförbunden i resptive land och sedan vidare till i Sverige brädseglarförbundet.
    Så han som hotar med det måste vara en liten pajas.
    Samma regler gäller som vid avstängning i tex dopning, m.m
    Du kan gå in och svara dom det.

• tbsurf

Medlem
    20 mars, 2006 vid 13:18
    Speedkenta wrote:
    Sedan till seglarförbunden i resptive land och sedan vidare till i Sverige brädseglarförbundet.

vågar inte faen sticka in näsan där :crazy:

• svenne

Medlem
    20 mars, 2006 vid 13:44

Värsta sortens min-penis-är-längre-än-din-debatt. Tycker inte att någon av dem kommer med något konkret. Håller med Speedkenta, de behöver läsa på lite -båda två.

Tyckte att det skulle vara kul att göra ett försök att köra lite fortare i år, men sånt här får i alla fall mig att tappa intresset. Det får bli framåtloopen istället.

• pugge

Medlem
    20 mars, 2006 vid 13:53
    tbsurf wrote:
    Speedkenta wrote:

vågar inte faen sticka in näsan där :crazy:

Jo Tom! Hoppa in och jiddra med dom lite och blanda in lite svenska om hur “nöjt” det är med gps!!!:laugh::laugh:

• speedkenta

Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:00
    tbsurf wrote:
    ja jävlar då vart man bannad på alla pwa tävlingar framöver :laugh: :laugh: :laugh:

Quote:

they (the ISAF) are going to ban EVERY competitor of your event for ALL future official ISAF events.
    No PWA, no Euro-Cup, no ISA, nor any other official competition for them.
    They will be banned even for national championships

Sen är det ju djävligt tråkigt för oss.
    I år hade ju både Pugge, Get Wet, TB och Robban tänkt höja statusen på PWA.
    Nu kommer dom att missa ett av sina starkaste startfält genom tiderna

• getwet

Medlem
    20 mars, 2006 vid 15:55

Tung läsning……som en “aning” partisk är det naturligtvis enkelt att ställa sig på ena sidan och hålla med. När jag läser inläggen försöker jag verkligen vara opartisk men kommer inte så långt förrän jag står där och lutar åt ena hållet.

Förstår då rent ut inte varför två speedtävlingar med helt olika karaktär inte skulle kunna köras samtidigt…..Ett ytterst fåtal av de som loggar sessions har tillträde till ISAs tävling. Eller finns det någon numera förresten efter det att alla skulle bannlysas?
    Jag kan bara backa i min egen windsurfinghistoria som nu pågått i över trettio år. Med de trettio åren i nacken kan jag bara konstatera att GPS speedsurfing är bland det största som hänt åtminstone för min del ino windsurfingvärlden. Bredden och möjligheterna finns numera för var och en och det är både billigt och enkelt. Skit samma om du seglar på TT, HP eller i en Mälarvik, Roxen eller StrandHorst, du är med iaf och kan regga din session, tävla mot dig själv och känna en euforisk glädje när du satt personbästa.

Det är något som ISA aldrig har fått mig att känna, och kommer aldrig att få mig att känna det heller. Det närmaste jag och alla andra här i Sverige kan komma den org. är att som publik få stå på stranden och se ett gäng pro åka på avlägsna platser i världen.

Nä, Martin och gänget på GPS speeds. tycker jag ska stå på sig och fortsätta ett eminent arbete som fått massor med speed/slalom åkare att få en nykick och kamplust utan like, både mot sig själv och andra.

Så därför kommer jag och några till härifrån Sverige garanterat stå på Strand Horst i september för att deltaga i en tävling som vi aldrig ens kommit i närheten av om grabbarna inte fanns och gjort det möjligt för oss, så jag säger bara en sak: ISA, skit på er! Ge fan i GPS speedsurfing, kör ert rally och låt det så vara.

• imported_macts

Medlem
    20 mars, 2006 vid 18:35

Håller med dig GetWet, samtidigt vore det synd om det blev ett jättebråk som gör att kanske en del proffs inte medverkar vid GPS.speed-anordnade tävlingar. Jag räknar själv med att komma till StrandHorst i sep och tycker det vore ruskigt ballt om några av proffsen var med. Misstänker att dom prioriterar ISA-tävlingar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Det hettar till lite på GPS-speedsurfing!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.