Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › det kanske går snabbare än man tror…
-
det kanske går snabbare än man tror…
anonym-anvandare svarade 21 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
-
Jag köpte min GPS i våras och jag tror inte kursen på brittiska pundet har förändrats så mycket sen dess så priset borde fortfarande landa på ca 1600 kr för en Etrex. Sedan finns ju Geko också, den är lite billigare och dessutom mindre. Jag tyckte dock den såg lite plastig ut på bilderna. Knapparna verkade inte heller lika bra som på Etrexen. Men den kanske är bra, säkert bättre att klämma lite på prylarna i nån affär innan man bestämmer sig. I Sverige tror jag Etrex kostar närmare 2500 kr.
Jag återkommer med mer info om hur det går med speedseglingen nästa gång det händer något. Ska kolla upp loggen nästa gång också så att det garanterat ej blir knasiga värden. Knatte, ser fram emot att höra hur det går för dig också med 271:an.
-
Så fort det finns något roligt att berätta, så får du besked
Men vi får väl träffas någon blåsig dag i Björlanda och köra lite ihop./ Knatte -
Hastighetsmätarna på bilar visar alltid ett par procent för mycket för att kompensera för om ägaren byter till lite större däck osv.
Andreas, du får plocka med Räjsern till Björlanda i eftermiddag, men tanke på väderprognosen är väl 30-knopsgränsen inte omöjlig?
/jeppo
-
Jag upplever dock att om man resettar färddatorn i bilen och ligger i samma hastighet hela tiden så stämmer den väl överens med vad en GPS visar för hastighet. När min mätare visar 120 så går det ungefär i 110 (VW Passat)
-
Det diskuterades alldeles nyligen om det hör med GPS mätning och toppfarte. Vad jag förstod så var det ganska svårt att mäta toppfarter med GPS. Det verkade vara eb del felmarginaler. förhoppningsvis seglade du i 30.
Logga in för att svara.