Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Det man trodde var omöjligt har hänt….

• Det man trodde var omöjligt har hänt….

Publicerad av haegga på 25 oktober, 2004 vid 16:20

Jag åkte på fortkörningsböter med Mercabussen påväg till Varberg.
    Precis så att jag klarade kortet frown.gif
    Det blev en dyr resa i helgen….

brickan svarade 20 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • tabi

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 16:21

Haha, inte dåligt, Hägga!
    Vågar man fråga hur fort det gick?

Skulle gissa i krokarna kring 120 på en 90-väg..? wink.gif

• patrikol

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 18:40

Så jävla tråkigt tack och lov så är det ju inte så ofta!

• styret

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 19:12

ska man åka på böter ska man vara lika hård som min farfar var i helgen. vi var ute och åkte och blev stannade för han körde typ 20 över, 1200:-spänn i böter sa snuten och såg kxig ut. -det har jag råd med sa farfar och körde vidare. hehe

hur snabbt gick det?

• patrikol

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 20:27

He He Stålfarfar! smile.gif

• haegga

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 07:50

Det var på 90 väg som gick ner till 70, låg bakom en annan bil och pratade i telefon (kollade vindprognos), 23 km för fort 1400 spänn, jävla skit…
    Man får väl tänka att oddsen är väldigt liten för en gång till….

• brickan

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 10:47

Fan va surt det är ju en jävligt onödig utgift.
    Men du sparade säkert in någån minut surf eller?

• styret

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 13:07

fan dom jävla ställena är så jobbiga. åkte på samma sak häromveckan.
    se det positivt. det är bara pengar.

• southe

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 14:38

Det blåste uppåt 18 m/s i habo ljung. Körde från lund med pirr i maggropen. Från ingenstans var det någon som hoppade rakt ut i vägen, frenetiskt viftande på armarna. Det visade sig vara en polis. ” du körde lite snabbt där” jo jag kunde inte säga emot.. 96 på 70 väg..1600.- Att bilen köpts två timmar tidigare medförde att den fortfarande var avställd, vilket polisen bistert ifrågasatte. Som tur är hade jag fortfarande ett varmt kvitto med mig.. bara att fortsätta i lugnt tempo..det ven i träden och inget kunde radera pirret av förväntan. Väl i habo insåg jag att mitt år på brädan inte gav mig tillräckligt med mod för att bege mig ut..Ingen surf och 1600 fattigare. jahaja, vad kan sägas mer än att sporten är värd lite svinn smirk.gif

• brickan

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 16:35

jag reagerar lite på
    ”Det man trodde var omöjligt har hänt….”
    Skulle snarare säge det man trodde skulle hända har hänt.

• haegga

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 20:41

Det verkar som du inte vet vilka fartresurser en gammal Mercedesbuss ifrån -68 besitter, till och med länsman tyckte att det måste ha varit sol i ryggen och medvind.
    Åker man i nånting rött och lågt kanske man kan resonera som du, inte om man åker nånting gult och högt med en massa surfprylar på taket.. smirk.gif
    Jag tror faktiskt jag måste rama in boten och sätta den i bussen..

• tabi

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 09:19

Haha, ja det är bra att ha bevis på hur fort den faktiskt kan gå! laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2004 vid 18:46

Så här ligger spelreglerna till för att leka med en bil i trafiken:

Efter tre prickar åker man ut (blir av med kortet).
    Om detta sker innan prövotiden (två år) är slut så måste man göra om alla prövningar, annars får man tillbaka det efter någon månad.

Följande regelbrott medför omedelbart tre prickar:
    50+ på 30-väg
    80+ på 50-väg
    100+ på 70-väg
    120+ på 90-väg
    och så den goaste av allt, som är en rätt färsk regel (sen typ 2002):
    150+ på 110-väg!

Denna kunskap har tyvärr gjort att jag alltid ligger och slickar ”trepricksgränsen”. Dock inte nulängre med min fina folkabuss från -72 som maxar 119 på 4500varv.

Övriga ”trepricksbrott” är att köra förbi stopp-plikt och att köra mot rött ljus.

kram

• kesse

Medlem
    11 november, 2004 vid 15:42

Bra att få veta det där med 150 på 110 väg. Nu kan man gasa mera, kul.

Dryga kommentarer till motståndsrörelsen (polisen) är alltid roliga. Fick själv böter för en massa år sedan. Snuten sa, det här kostar dig 800:- och det är skattade pengar. Mitt svar var, Det får jag för att gå på muggen på jobbet. Jag sa det med ett tonfall så de skulle uppfatta det som om man var högavlönad som fan. Till saken hör att jag då var rörmokare så mitt svar var ju ärligt.

• brickan

Medlem
    15 november, 2004 vid 10:11

Svar till:

Så här ligger spelreglerna till för att leka med en bil i trafiken:

Efter tre prickar åker man ut (blir av med kortet).
    Om detta sker innan prövotiden (två år) är slut så måste man göra om alla prövningar, annars får man tillbaka det efter någon månad.

Följande regelbrott medför omedelbart tre prickar:
    50+ på 30-väg
    80+ på 50-väg
    100+ på 70-väg
    120+ på 90-väg
    och så den goaste av allt, som är en rätt färsk regel (sen typ 2002):
    150+ på 110-väg!

Denna kunskap har tyvärr gjort att jag alltid ligger och slickar ”trepricksgränsen”. Dock inte nulängre med min fina folkabuss från -72 som maxar 119 på 4500varv.

Övriga ”trepricksbrott” är att köra förbi stopp-plikt och att köra mot rött ljus.

kram

[/ QUOTE ]

Det är polisens bedömning som gäller bedömmer han att du kört vårdslöst typ 40 på 30 väg kan du bli av med kortet.
    Bästa sätt är ju att följa de regler som finns i så stor utsräckning som möjligt.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 november, 2004 vid 21:32

Absolut, då slipper man alla problem! Naturligtvis finns det andra brott som man kan åka dit på samtidigt, typ vårdslöshet i traviken alt. grov vårdslöshet i trafiken. Nu är jag inte säker på hur många prickar det ger, men när vi läste poliskunskap i skolan så kunde man ”bara” få böta för fortkörningar under dessa gränser. För att vårdslöshet i trafiken ska vara gott nog i rätten så måste du dock verkligen ha kört vårdslöst och inte bara för fort…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Det man trodde var omöjligt har hänt….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.