Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Det ryktas….
-
Det ryktas….
Publicerad av speedjanne på 18 maj, 2004 vid 18:45att gps:n vart uppe i 33-34 knop i Fiskebäck i dag.Kan någon bekräfta? ”Hoppade” i Apelviken med överriggad 5.0 själv!
Åker till Björlanda kl 9-10 imorgon för riktig extremspeed är det nån som hänger på? skall blåsa 14-18….låter som 5.8 RS-1
anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Knatte
Gäst18 maj, 2004 vid 19:13Tittar kanske ut till Björlanda på eftermiddagen.. (vid 16.00-tiden??)
Men blåser det pung, så får det väl bli premiär för de nya vågprylarna i så fall.. -
aja det där är bara elaka rykten….? men om det är sant som det säker är
, så ska vi ändå knäcka det på öland.
-
Det var toktryck i 5.9 idag klockade 33,9 med gps men Erik Larson var stråt vassare med 34,3 knop, skulle tippa på att det blåste 16-17 m/s i byarna…..
-
Aj tusan vilka farter! Imponerande!
Jag skulle kört speed i Björlanda nu ikväll men det blev vågbrädan och 4.2 segel istället. Körde till solen gick ner, riktigt nice… Om jag åker till Björlanda imorgon också så tar jag dock med både våg- och racekitet.
-
Glömde säga att jag nog dyker upp i Björlanda nån gång på eftermiddagen.
-
Knatte
Gäst19 maj, 2004 vid 04:53Grymt imponerande
Var det i Fiskebäck som ni körde?? På vilka prylar körde ni??
Det ser bra ut för eftermiddagen:2. Nidingen-Måseskär:
Onsdag förmiddag: Väst, 17-20 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 100%
Onsdag eftermiddag: Väst, 17-20 m/s. God sikt.
Onsdag kväll: Mellan väst och nordväst, 14-17 m/s. God sikt.
Natten till Torsdag: Nordväst, 10-13 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 80% -
Jag hoppas verkligen att alla på västkusten kan komma loss från jobb och annat idag…
Det verkar iofs som om det ska fläkta lite kring alla eastside-gubbar också.
2. Söderarm-Sandhamn:
Onsdag förmiddag: Sydväst, 9-12 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 70%
Onsdag eftermiddag: Mellan sydväst och väst, 8-11 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 50%
Onsdag kväll: Mellan väst och nordväst, 10-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 80%
Natten till Torsdag: Nordväst, 11-14 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 90%3. Sandhamn-Landsort:
Onsdag förmiddag: Sydväst, 9-12 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 70%
Onsdag eftermiddag: Mellan sydväst och väst, 10-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Onsdag kväll: Mellan väst och nordväst, 10-13 m/s. God sikt.
Natten till Torsdag: Nordväst, 10-13 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 80%* Sannolikhetsprocent för medelvind över 10m/s.
-
Tjena, jag körde med Arrows T-force 5.9 och en F2 Thommen 265, och Erik körde med Gaastra Nitro 3 6.3 och en bic slalom, vi körde i Shitbay i Fiskebäck det var inte helt platt så det skulle nog gå och klämma några knop till om man fick optimala förhållanden…
/Roger -
Körde ett par fina plattvattens repor vid 11 tiden med 5.8 innan 20m/s tog över
lade bara ner seglet i vattnet och drev in till land. Vilar upp mig och kör imorgon istället!
-
Då regerar man fortfarande i Fiskebäck med 34.9 knop eller? Annars är det ju bara å spänna upp allt igen för å vara snabbast.
Fast jag tycker det är lite löjligt å speeda med cambersegel. MER NO-CAM!!!/S-45 Staffan…
Logga in för att svara.