Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Det vankas vind över Östgöta-slätterna
-
Det vankas vind över Östgöta-slätterna
Publicerad av stebe på 3 maj, 2004 vid 15:30Imorn säger prognosen 6-7m/s syd-sydost. Kanske vi kan få ett litet smakprov innan onsdag-torsdag då det väntas friska vindar från syd ost.
Äntligen
, nu skall man väl få ut och inviga den nya plankan.
Var kör vi någonstans? Jag kan tänka mig en längre utflykt på on eller tors om nån fler är ledig och vill hänga på.
Är det kanske barfota premiär i veckan???
bohn2fly svarade 20 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
”Det vankas vind över Östgöta-slätterna”
Visst! och regn och åska också
Andreas
-
Regn på onsdag och kanske några stänk imorn. Torsdag uppehåll. Det är väl bara cocktail surfare som skräms bort av lite fukt
-
Ja lite regn skadar inte, Pete jag och Fredo är iaf vana efter att ha rekat lite spots på hojarna i ösregn..
-
får väll binda en stålvajer från kiten till botten av brädan så man har en åskledare
Nej skämt å sido, jag är tillbax i linkeboda nu, med en mindre (!) kite, så nu är jag redo att rippa roxen!
-
Det kommer troligtvis regna imorgo, men inte alls säkert. Det hinner nig dra förbi tills vi riggar upp i Sandvik kl 16.45, typ…
Jag tar en bil till Sandvik strax efter 16.00, om det inte vräker ner och det blixtrar allt för mycket…
/Peter
-
Låter bra jag är sugen på att dra ut redan vid ett innan det mojnar
Är det nån mer som är på då?
-
sydost=Hallmare!
Tisdag eftermiddag: Sydost, 7-10 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 40%Jag åker till Hallmare, räknar med att va på plats kl.16
bara det inte regnar, men det ser ju bra ut! -
Halloj jag drar ut till Sandvik vid halv två, två. Ring om ni vill ha en lägesrapport, svarar jag inte så är jag i vattnet och det vet ni vad det betyder
/stefan
-
Halloj jag drar ut till Sandvik vid halv två, två. Ring om ni vill ha en lägesrapport, svarar jag inte så är jag i vattnet och det vet ni vad det betyder
/stefan
-
illa att jag har mina prylar nere i skåne!
hämtar dem till helgen.. sen så -
Är det nåt på g i Sandvik…
btw har ni varit uppe vid Ljung, Claes M nämde något om att han höll på att fixa nåt där.?
/LA -
Det blev ju en fin kväll i Sandvik, trots att det mojnade på kvällen så blev det ändå 2 tim kite för min del som kom ut vid 17.00…
Imorgon onsdag så får ni som kan vara ute innan 17.00 bra med vind. Sedan ska vinden vrida upp till ren öst. Då skiter sig Sandvik…
Men jag hoppas på det bästa…
Ses imorgon…
/Peter
Logga in för att svara.