Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det var vackert på Torö idag.

• swe313

Medlem
    10 december, 2004 vid 17:24

Snacka om service… smile.gif Bilder…

Sitter just nu på ett par neil pryde, öppna varianten, Kan ju bli kallt för vissa räkseglare i vinterkylan (undrar varför jag vill byta).
    Beställde ni från sidan gurra skrev om? Funka det bra? Leveranstid?

/peter

• swe313

Medlem
    10 december, 2004 vid 17:26

ÖÖÖhh

Har herr philippos lite att göra en fredagskväll…??? cool.gif

Tack för bilderna…

Peter

• gurra1978

Medlem
    10 december, 2004 vid 17:47

Jag har storlek L. Vi beställde inte utan köpte direkt på stranden av den vänlige surfare som kallar sig dude här på forumet. Han beställde dock från windance och slapp betala moms. Hans teori var följande: Om man köper något som det står en låg summa på paketet på så orkar tullen inte ta ut avgifter eftersom de får så fruktansvärt många paket. De tar bara stora grejor som kostar mycket. Dessutom så kan man få flera handskar i samma paket men det står bara vad en kostar så om det tar moms så tar det bara på en smirk.gif Eller så säger du till dem att skriva en annan summa på paketet eller skriva gåva så blir tullen blåst. Något sånt där spånade vi om i bilen på väg till surfet. Obs, det är bara en teori.

• philippos

Medlem
    10 december, 2004 vid 17:50

Jag har faktiskt aldrig provat ett par öppna handskar. Tycker dock att det ser väldigt kallt ut. Jag köpte faktiskt mina Da Kine CWM nere på Torö Stenstrand. Det går ju att köpa en hel del där nu för tiden laugh.gif.

Mr Philippos har blivit lämnad ensam hemma av tjejen med endast en kemibok och en dator. Konstigt nog så dök detta mystiska forum upp då skärmsläckaren avlägsnade sig.

• jonasp

Medlem
    10 december, 2004 vid 18:55

Dom orangea e ju väldigt lika biltemas fiskehandskar fast med annan färg och utan finger hålen. Bara klippa upp så får du ett par öppna handskar. När jag var ute senast så var det tre grader när jag åkte från saltsjöbaden till lidingö men det kan ju ha blivit lite varmare sen. hursomhelst, biltema handsakarna funkade bra, jag tog paus efter en och en halv timme med lite kaffe och på med ullvantar i 10 min. Sen körde jag en och en halv timme till och sen blev det mörkt och för lite vind för 5,0.
    Så jag vet att det snackas mycket om biltema handskarna men dom e helt ok för 99:-.

Såg dessutom att Lars k (kanske den som snackar mest om dessa handskars förträflighet..) tipsade om neoprenestrumpor från jula. kan va nästa inköp för mig.
    jula o biltema e ju ungefär samma sak: en stor affär fylld med junk men mitt upp i all skit finns det helt ok grejor-det e bara svårt att hitta dem.

• lars_k

Medlem
    10 december, 2004 vid 19:06

Rambo snackar en hel del han också… wink.gif
    Neoprensockarna löste problemet med frusna tår för mej. Jag är rätt lång och smal och fryser lätt… Tejpar man men silvertejp och sluter sockarna tätt håller de värmen fint. Och de bygger inte så hemskt mkt tjockleksmässigt så man har kvar känslan.
    Biltema funkar mot vindens kyleffekt. Badar man mkt blir det dock kallt. Kör man i vågor är det ju lätt hänt så jag har beställt ett par Dakine CWM nu så jag hoppas de är så bra som alla säjer. Kan behövas nu när vattnet blir riktigt kallt…
    Inget sydafrika i år så då är det bara att pälsa på sej… wink.gif

• jonasp

Medlem
    11 december, 2004 vid 13:05

Hur tjocka e dom? framgick inte på sidan tror jag.
    Har inte jätteproblem med fötterna men man vinner säkert lite energi på att ha dom varmare.
    Kör just nu med pro limit global, som inte e deras varmaste modell om jag förståt rätt men de är minst lika bra som mina Np 5000 var.

• lars_k

Medlem
    11 december, 2004 vid 13:53

Jag har dessa sockar på 1.5 mm köpta på Atlantis dykbutik södra vägen i GBG:
    http://www.waterproof.se/accessories/boots.html#
    Vet ej hur tjocka Julas är men man bör nog undvika alltför tjocka, max 2 mm. De kändes dock ungefär som mina när jag klämde på dem.
    Jag har mina i vanliga NP 4000 skor. Funka fint.

• feg

Medlem
    11 december, 2004 vid 18:23

Fan, att jag inte tänkt på det:
    – Det är klart att det är varmt med HOT Sails!

Snygga bilder.

/feg

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det var vackert på Torö idag.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.