-
DH Race
Hej alla glada!
Har åkt långbräda i ca 5 år på en sleten ful och framförallt kass (antar jag) bräda vid namn Puppenhouse som jag köpte när en skejtaffär i Östersund konkade. Haft en massa skoj med den, köpte bl.a. nya Krypto Classic 76 mm till den förra sommaren och det var ju helt klart ett lyft. Dock aldrig bytt ut truckarna och de är väl minst sagt ganska trötta
Därför tänkte jag köpa mig en ny kul leksak till sommaren som kommer och jag har väl mer eller mindre spanat in mig på DH Race-brädan. Har läst en massa recensioner, kollat på massa bilder och jämfört massa stats och den verkar ju faktiskt fin. Saken är den att jag aldrig stått på en och kommer antagligen inte hinna göra det heller innan jag ska upp till Östersund igen, så jag vill ha lite åsikter av er som har prövat den. För-/nackdelar? Hur sköter den bombning/carving/cruising? Andra fina kommentarer?
Sen är saken den att jag tänkte köpa den från Kahalani Boards via postorder och tänkte passa på att köpa hjul och truckar från samma affär på en gång. Vad rekommenderar ni för hjul samt truckar? Vore ju också fint om hjulen/truckarna/annat fint finns på Kahalani men det är inget måste, kan beställa från andra affärer. Det jag tänkte göra med brädan är att just carva/bomba/cruisa. Är ruskigt dålig på att mecka med brädor så om det finns nån snäll Östersundare här som vill hjälpa mig med mitt bygge sen så är jag tacksam
Detta var en dryg, lång och jobbig post med alldeles för mycket frågor. Besvara en, besvara två, tyck lite allmänt eller skriv något roligt. Alla svar är mycket välkommna
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.