Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing digital videokamera?

• ola_p

Medlem
    29 mars, 2004 vid 18:24

Du menar alltså en dvd-brännare i datorn? Isf så kan man ju bara bränna filmen när man e klar, men man kommer sakna device control när man loggar klippen. Det blir mkt smidigare om man kan göra det ordentligt å märka upp klippen redan från början, fast det är klart att det fungerar ändå, men jag röstar helt klart för en kamera med dv in om man ändå ska köpa.

• eriksson

Medlem
    29 mars, 2004 vid 19:23

Nu är vi ändå är inne på ämnet, tänkte jag höra vilken av dom här två, ni tycker verkar vara bäst.

Har lite svårt och bestämma mej!

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/details?saved_products=0%2C195419%2C145387&c_195419=195419&c_145387=145387

• imported_borje

Medlem
    29 mars, 2004 vid 19:32

Hc är nyare modell och bör vara bättre. Den hade jag satsat på.
    Angående dv in så har ju alla digitalvideokameror det, så det är inte så mycket att oroa sig över. Vad alla däremot inte har är dv ut, om man nu vill ladda tillbaka det redigerade till bandet.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2004 vid 19:44

inte så mycket zoom och kankse en aning bulliga om man vill ha den i jackfickan men säkerligen bra då det är av märket sony

• ola_p

Medlem
    29 mars, 2004 vid 19:49

Svar till:

Hc är nyare modell och bör vara bättre. Den hade jag satsat på.
    Angående dv in så har ju alla digitalvideokameror det, så det är inte så mycket att oroa sig över. Vad alla däremot inte har är dv ut, om man nu vill ladda tillbaka det redigerade till bandet.

[/ QUOTE ]
    Ja, fast det är väl tvärtom va?
    I vilket fall som helst vill man ha DV in/out på kameran..

• styret

Medlem
    29 mars, 2004 vid 21:16

dv-in är ju om man ska ladda tillbaka det till kameran och dv-ut är ju det amn använder när man laddar över det till datorn.

i min hjärna är pricerunners förklaring på grejer skitkass. jag brukar kolla scandinavianphoto.se som jag tycker har ett bra system.
    men just nu när jag skulle kolla på trv12 upptäckte jag att den itne fanns hos dom längre så jag kunde inte göra en jämförelse. med tanke på att den som nån sa är äldre så kan den ha gått ur produktion så därför skulle jag välja hc:n som verkar bra för sjyssta pengar.

här är iallafall länken till scandinavians sida om hc
    hc:n

• herodude

Medlem
    30 mars, 2004 vid 10:53

hmm nu har vi nog bestämt os, en panasonic tror jag nog att det blir men vi kan inte bestämma oss en Panasonic NV-GS 15, Panasonic NV-DS 60 eller en Panasonic NV-GS22 … vad tror ni?

• ola_p

Medlem
    30 mars, 2004 vid 10:57

jag skulle köpt Panasonic NV-GS 15 duktig zoom, 24x, och dv in/out till skillnad från de andra två som har 10x zoom och ingen dv in…
    Se bara till att fixa ett schysst stativ när du skall filma surf så…

• styret

Medlem
    30 mars, 2004 vid 11:58

jag håller med ola där av precis samma anledningar.

• herodude

Medlem
    30 mars, 2004 vid 12:13

eey fan va snirrigt, tror vi har nått crappy stativ där hemma så det blir nog niiiiiice….. hehe blir nog lite niciga filmer från heroproductions i sommar då.. wink.gif heeh

• roy

Medlem
    30 mars, 2004 vid 15:04

Svar till:

Jag har köpt en Sony Trv19 för 5500 på netonnet och den är helt ok. Jag läste tester på nätet innan och Sonykamerorna hade bäst bildkvalle. Jag har inte gjort någon CD ännu pga att jag inte har hunnit lära mig redigeringsprogrammet men det kommer…
    smile.gif
    smile.gif

[/ QUOTE ]

me too… hehe det är en bra kamera, jag har gjort några småfilmer men som sagt ett stativ är ett måste… det blir bra skakigt när man zoomar in och fryser samtidigt smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 mars, 2004 vid 18:07

Jag tycker att för mycket zoom ger skakiga och dåliga bilder, även med stativ. Att låsa stativet i ett läge är inga problem men att följa motivet blir inte bra med 22% zoom.

• ola_p

Medlem
    30 mars, 2004 vid 18:58

Jo, det blir det visst, om stativet är riktigt bra… (har testat diverse i skolan… Men fryser man så är det ett helvete att få stadig bild, en rejäl mössa å en seglarjacka över våtisen så går det hjälpligt även såhär års…)

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2004 vid 16:28

Skulle gärna vilja veta vad du har för stativ. Jag har själv provat med ett dyrare stativ , men att följa motivet när det kommer snett imot dig var inte lyckat.

• ola_p

Medlem
    31 mars, 2004 vid 17:47

Tja, det är ju inte lätt att få bilden stadig, men det blev klart ok med ett manfrottostativ som jag körde med sist. men det var lite meckigt att släpa på, samt att det ändå inte går om man fryser för mkt…. Men med lite koncentration så funkar det allt smile.gif

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing digital videokamera?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.