Senaste nytt › Forums › Övriga › Foto & Video › digitalkamera
-
digitalkamera
Posted by lina on 1 mars, 2005 at 16:52jag blir tokig! vet inte vad köpa. max 5000
använding:
Kitesurf action -såklart zoooom
arbetsprover – behöver vara bra inomhuskvalité som går att förstora!!
utomhus- fuktsäker?
har provat en minolta z10 o gillar ljus/bildkvalité men den är för lååångsam o tar kassa inomhusbilder. men annars står den ganska bra för vad jag är ute efter
HJÄLP mej snällapatrikol replied 19 years, 9 months ago 5 Members · 8 Replies -
8 Replies
-
Finns ju en Z5:a nu som har 12 ggr zoom, 5 mega pixel, bildstabilisator och större LCD. Vet inte om de löst problemet med ljuskännsligeten dock.
/adde
-
Spara Lina! Du behöver en digital system kamera! Dom andra är som du själv säger för långsamma.
-
Jag tycker du skall handla en riktigt najs kamera med en go 400 eller nått sånt de närmsta veckorna Adde… Det komemr ni behöva i höst sedan också.
-
Mest prisvärd just nu är Canon 300D. Se säljer ut den riktigt billigt just för, för att ge plats åt efterföljaren 350D.
På Dustin kan man få den för 5500 kr, Då behöver du iofs objektiv och minneskort (om du inte redan har det) innan den är skjutklar, så det blir ett par tusen till.
Köper du en icke DSLR så riskerar du bara att bli besviken och sedan ändå köpa en DSLR för att få bra bildkvalité.
Det roliga (och dyra) är ju att sedan när du vill utvecklas och får lite mer pengar över så kan du köpa nya objektiv och tillbehör./Daniel
-
Såg precis att de inte alls har den för 5500 kr. Verkar som att de sålde slut på den på direkten. Igår hade de den men nu finns inte 300D som bara hus, utan kitobjektivet längre.
I såna fall är det en bagagnad DSLR som gäller. Kanske en D60? Borde ligga på ca 5000 kr begagnad. 300D borde man också få för ca 5000 kr.
Som sagt, köp en DSLR så riskerar du inte att bli besviken./Daniel
-
tack för hjälpen! vi får se vad jag kan tänkas ha råd med!
har precis gått o köpt en bräda o en kite till (STUDENT!)
o jag som ska spara till sommarresa… en kamera är ett MÅSTE dock… -
det blev en conica minolta dimage Z5
var vääldigt sugen på canon eos 300d men har inte riktigt råd med alla dyra objektiv o grejer, det springer lätt iväg!
-
Blir säkert bra Lina vi väntar med spänning på alla läckra bilder du kommer att delge oss!
Log in to reply.