Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Digitalkamera… 350D vs. 20/30D?

• Digitalkamera… 350D vs. 20/30D?

Posted by ola_p on 16 juli, 2006 at 18:40

Har gått och blivit ruggigt sugen på en riktig digital systemkamera

Lite osäker på hur man bör spendera sina pengar, är ju klart sugen på en 20d eller 30d. Tycker att 350D verkar ha lite för slö serietagning, hade gärna kommit upp på 5 bilder/sec som 20d och 30d har. 5 frames max i serietagning känns lite snålt, eller?

Ni som har bra koll på fotoprylar, lönar det sig att lägga nästan dubbla pengarna på en 30D jmfrt med 350D, eller kommer jag bli nöjd med 350D?

ola_p replied 18 years, 5 months ago 2 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • svenne

Member
    16 juli, 2006 at 20:38

Hur ofta kommer du att använda dig av hastigheten i en 30:a? Om det bara är det du är ute efter så tror jag att du lägger mycket pengar för ganska lite, som du säkert inte kommer att kunna utnyttja till fullo ändå.

De största skillnaderna mellan 350 och de dyra modellerna är främst ett bättre chassi som är i metall (pallar för mer och bär större linser med mindre belastning) och att 350 delar mjukvara och sensor med Ixus. Stormodellerna har större sensor och mer parametrar att leka med – om du vet hur de fungerar.

Jag har flera fotopolare som kör med 350 som yrkeskameror så det är ingen dålig kamera. Lägg extrapengarna på bra optik istället, det är bra mycket viktigare.

Läs mer och jämför på http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/ som är världens största oberoende testare.

• ola_p

Member
    16 juli, 2006 at 20:52

Jag fotade rätt mycket med en S3 IS (Jonatans kamera) när jag var i marocko den tog 2.3 bilder/sec, vilket känns lite snålt, framför allt om man plåtar hopp. Jag hade varit kalasnöjd med en 350D som tog lite fler bilder per sekund.
    Får nog ta och låna en 350D av någon och pilla med en stund och se om det känns dugligt.

dpreview har jag läst rätt flitigt på om 350D, 20D och 30D…

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Digitalkamera… 350D vs. 20/30D?

You must be logged in to create new discussions.