Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Digitalvideogurusar hjälp mig!

• styret

Medlem
    5 april, 2004 vid 18:28

då borde det vara något med inställningarna när du för över filmen.
    kolla om du läser in dom till datorn som typ ”frame-nånting”
    din kamera spelar väl in bilderna ”interlaced” som det heter, det är nått tekniskt som jag inte orkar förklara, du vet säkert redan.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2004 vid 19:45

Tack för alla tipsen! Jag ska kolla ikväll. Nu har jag precis gymmat och sitter på jobbet (gymmet på jobbet). Tänkte att jag skulle träna en gång innan påskpremiären. Blir säkert själv på vattnet i Västervik men håhåjaja…

• styret

Medlem
    5 april, 2004 vid 19:49

vafan ta en biltur på 2 timmar och kom ner till haga istället. här lär det bli rätt många under påsk.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2004 vid 11:40

Yes, det som du uppfattar som linjer är fields. När du spelar upp din film på Tv kommer du ej att uppfatta ränderna (beroende på kvalitet på din kamera, skit in skit ut är allt för sant när det gäller DV) då TV signalen delar upp bilden i linjer vilket din datamonitor inte gör. Det som kan bidra till att det trots allt inte ser bra ut är att du har ställt in ditt program på fel field-dominans. Alternativet till dina fields är som någon skrev deinterlace, fielmerge, fieldblending osv. Att endast göra en deinterlace är ej att rekommendera då ena fieldsen tas bort (halva upplösningen försvinner)för att sedan förstoras till en full pal ruta. Resultatet blir väldigt hackiga kanter. Fieldmerge är att föredra, nackdelen är en lite mindre skärpa. Jag väljer dock nästan alltid fieldmerge för DV material. Eller om du endast ska visa din film på TV ej som Quicktime eller liknande laborera med hur mycket fieldmerge/blending som kan se snyggt ut. Har du filmat med väldigt mycket panoreringar skulle jag kanske behålla filmen i fields då bilden inte kommer att strobba lika mycket.
    Det finns inga progressiva linser utan det är en inställning som din kamera kanske har.

/Johnte

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2004 vid 15:11

Gott! Tackar!!! Jag har inte kollat på TV:n ännu…måste klämma lite tid…(å så ska jag lära mig logga in någon gång…)
    smile.gifMats

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Digitalvideogurusar hjälp mig!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.