• Publicerad av nordgren på 24 oktober, 2003 vid 21:45

Hum, ja nu står man inför ett dilemma, smått löjligt sådant också… smirk.gif
    Det är såhär, morsan är nu helt plötsligt väldigt orolig för mig nu när jag är ute och surfar i kylan. Varje gång hon ringt hem till mig och jag inte svarar så blir hon orolig och tror ju direkt att jag ligger och guppar ute på fjärden drunknad. *jaja sluta skratta nu! wink.gif * Så nu har hon erbjudit mig 2000:- för att inte surfa något mer i år, är ju att jag ska få kramp och drunkna eller något hon är orolig för…
    Så nu är det så att jag funderar på hur jag ska göra, ska jag ta emot pengarna och packa in brädan för säsongen eller ska jag ta de sista surfdagarna som tycks komma nu i helgen och nästa vecka?
    Känns ju lite som man lurar henne om man tar emot pengarna, visst i så fall surfar jag inte, skulle inte falla mig in att bryta mitt ord någon gång, men det känns ändå inte rätt att ta emot så mycket pengar, eller ska jag göra min mor en tjänst och vara schysst mot henne och helt enkelt sluta surfa för säsongen utan att ta emot hennes muta?
    Men det är ju ändå nästan ett nytt GUN segel jag kan köpa om jag tar emot pengarna?
    smile.gifÄr kluven till hur jag ska göra. Någon som har något produktivt att säga? Förutom att min mor är en smula löjlig i denna fråga… smirk.gif

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • ian

Medlem
    24 oktober, 2003 vid 22:43

känner igen mig allt för väl =)
    såhär tycker jag; antingen surfar du, eller så surfar du inte, och i vilket fall kan du inte ta emot pengarna. crazy.gif
    Eller så lovar du heligt att inte bli blöt, tar pengarna och köper en sjysst torrdräkt för dem cool.gif

jaja… det är du som bestämmer

• thelee

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 02:58

Ur rent ekonomisk synpunkt tror jag du kan tjäna på att packa undan brädan, men att tacka neä till pengarna. När det sen är dax att köpa nytt stuff så påpekar du lite diskret att du är lite pank men ack så sugen. Förhoppningsvis kommer hon då ihår förra hösten och kastar med glädje in 3000 i din surfbudjet.

• niklas_s

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 07:43

fråga om du kan få en surfresa istället. då får du fler dar på vattnet än va vi nånsin skulle kunna få i sverige under hela vintern.

• ola_p

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 07:43

Eller så ser du till att hon tycker det verkar som en bra ide med ett litet bidrag till en BRA våtdräkt… smile.gif
    Jaja… Min teori är att nästa vecka kommer bjuda på säsongens sista surfdagar men sen kan man nog packa ihop för säsongen, om det inte kommer mera vind å värme… frown.gif
    Förra året var ok till lovet vill jag minnas…

Edit: Nickes förslag var iofs inte dåligt… Ta pengarna, å så kör du en sistaminuten till nått blåshål….

• karnan

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 09:06

All respekt åt mammors, sambors och andras oro. Har själv stått och tittat när min grabb seglar ut på djupt vatten och visst är det läskigt. Samtidigt måste man som anhörig/närstående släppa taget. Hur som helst tycker jag att Niklas har det optimala svaret. Om du säljer in det med att du åker med t.ex UCPA så finns det ju livräddningsutrustning, båt etcetera på platsen. Men att bara ta emot pengar för att inte surfa verka fullständigt idiotiskt och ett garanterat sätt att få problemet tillbaka vid ett senare tillfälle.

/Johan

• wahine

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 11:39

Gör en deal, surfa inte mer i år men tag pengarna och lägg dem på en surfresa.
    För att själv vara lite mammig så har hon en poäng i att vara orolig. Om du nu skulle klara dig från att drunkna eller förfrysa har du garanterat reumatism i händerna innan du fyllt 50. Då kanske du inte kan surfa alls……..

//N

• nordgren

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 15:15

Nej jag har bestämt mig för att inte ta emot pengarna… det känns helt enkelt inte rätt.
    Packar ner brädan för säsongen och spar min stackars mors nerver. Det hade nog ändå inte blivit surf så många gånger till så jag kan kosta på detta…

• frippe-s

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 15:27

nämen sicken snäll påg va! crazy.gif

• diil

Medlem
    26 oktober, 2003 vid 09:13

Nu kör jag inget mer i år ändå, tycker det är för kallt nu (ok, kyckling). Men jag har lovat mor min att aldrig segla ensam om det är lite kinkiga förhållanden, det måste alltid finnas någon mer som håller på, och det tycker jag är fair. Har fått uppleva flera gånger att shit does happen (kusträddningen, nedkylning etc.), så jag lovar dig Moder: Inte själv när det är kallt, inte själv när det är strömt, inte själv när det är stenigt! Och så får jag goda köttbullar som belöning. /D

• clemens

Medlem
    26 oktober, 2003 vid 09:34

Ja är visserligen nybörjare, men ja tycker det är konstigt att folk är ute och kör helt ensamma även om det är goda förhållanden…

• nordgren

Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:47

Hehe jag vill också ha köttbullar som belöning! =)
    Fast hon bor ju 45 mil härifrån så jag får dem inte så ofta. frown.gif wink.gif

• nordgren

Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:49

Jo men vad gör man inte om det blåser ordentligt? Under hösten har jag varit ute ensam väldigt mycket då surfpolarna jobbar och jag är student.
    Börjar det blåsa 10+ vid 12-13 tiden så har man inget val. wink.gif
    Men det är ju klart roligare när man har polarna med.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:53

Har också vatt ute själv ibland. Men det är väl sådär 100 gånger roligare om man är fler.
    /T

• Knatte

Gäst
    26 oktober, 2003 vid 13:30

Så länge det är pålandsvind, så kan det inte hända allt för mycket oavsett något går sönder. Då driver du ju iland, förr eller senare.

Men är det svinkallt och frånlandsvind, så bör du ju inte vara ensam eller för långt ut från land frown.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 2003 vid 06:00

Jag seglar ensam i stort sätt jämt, om man vill surfa och
    planera sitt liv efter det så funkar det ju inte att
    behöva förlita sig på andra, speciellt inte denna årstid
    då det verkar som om de flesta har packat ihop.

Det är ju nu det börjar, det är ju nu det finns chans att
    få sitt livs surf, och man kan med(förhoppningsvis)gott
    samvete packa ihop prylarna för vintern.

Skulle inte tagit stålarna heller, om det är pungtryck och
    så mycket vind att det är svårt att andas så är det värt
    2000 spänn att sticka ut.

Remember Nov-99!

Veklingarnas höst= Hårdingarnas vår wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.