-
Dilemma
Hum, ja nu står man inför ett dilemma, smått löjligt sådant också…
Det är såhär, morsan är nu helt plötsligt väldigt orolig för mig nu när jag är ute och surfar i kylan. Varje gång hon ringt hem till mig och jag inte svarar så blir hon orolig och tror ju direkt att jag ligger och guppar ute på fjärden drunknad. *jaja sluta skratta nu!* Så nu har hon erbjudit mig 2000:- för att inte surfa något mer i år, är ju att jag ska få kramp och drunkna eller något hon är orolig för…
Så nu är det så att jag funderar på hur jag ska göra, ska jag ta emot pengarna och packa in brädan för säsongen eller ska jag ta de sista surfdagarna som tycks komma nu i helgen och nästa vecka?
Känns ju lite som man lurar henne om man tar emot pengarna, visst i så fall surfar jag inte, skulle inte falla mig in att bryta mitt ord någon gång, men det känns ändå inte rätt att ta emot så mycket pengar, eller ska jag göra min mor en tjänst och vara schysst mot henne och helt enkelt sluta surfa för säsongen utan att ta emot hennes muta?
Men det är ju ändå nästan ett nytt GUN segel jag kan köpa om jag tar emot pengarna?
Är kluven till hur jag ska göra. Någon som har något produktivt att säga? Förutom att min mor är en smula löjlig i denna fråga…
Logga in för att svara.