Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › direktrapport TT, 27/8
-
Bara fenan, jag hade stropparna ur och inte mer än typ 15 knop så det blev inte bomstopp. Dessutom så har jag dubletter på alla Teknosport så det gjorde absolut inget. Men med Choco i 40 knop så hade jag nog gråtit blod…
-
F-n.. vet itne om jag vågar köra Tjolöholm efter det här.. Är liksom inte värt risken…
-
Jag har också varit på den stenen filade av min fena en bit, men det blev inte värre en att det gick att segla tillbaka.
-
Jester;495020 wrote:F-n.. vet itne om jag vågar köra Tjolöholm efter det här.. Är liksom inte värt risken…
Nej, ni har ju seglat av ett antal fenor så jag liksom bara väntade att nåt sånt här skulle hända. Antingen så får vi fortsätta att surfa och hoppas på det bästa eller också så får vi “genomsöka” hela området och märka upp stenarna.
Det är ju en sak att paja sitt material, men att bränna på en stor sten i 35 knop kan skada betydligt mer än utrustningen… -
Med så många stenar måste ni ha den ultimata slalombana numer i TT
-
Hmmm… är det därför jag kör på stenarna? kan ju inte svänga.. 😀
-
vi kan mycket väl köra en “uppmärkningsdag” av Stenar i TT. Jag har en plasteka “mittemot” TT (utombordare med 8 ystra hästkrafter),som vi kan köra ut pinnarna i. Låt oss hitta ett lämpligt datum.
L -
Låter bra, bättre en min svågers styrpulpet som han är så rädd om. Men kan nog inte bara “hitta” ett datum utan det måst ju vara riktigt lågt vatten oxå.
Tills dess är det samla pinnar som gäller! -
Någon av dessa “fina” helgdagar som är just nu, vore det väl läge att använda till att märka stenar tycker jag.
Just idag är vattennivån “normal” så det är väl inte idealiskt.
En fråga till er (eller kanske bara Surfan);
Hur långt ner i botten måste man knacka ner pinnarna för att dom ska stå kvar så bra? -
@andersbq 517603 wrote:
Någon av dessa “fina” helgdagar som är just nu, vore det väl läge att använda till att märka stenar tycker jag.
Just idag är vattennivån “normal” så det är väl inte idealiskt.
En fråga till er (eller kanske bara Surfan);
Hur långt ner i botten måste man knacka ner pinnarna för att dom ska stå kvar så bra?Vi har ju samma problem i Klagshamn som ni vet.
Vi använder gamla master och slår ner dom med slägga.
En man i vattnet som håller och en i båten som slår. (Akta händerna) Masterna, pinnarna, måste minst ner en halv meter helst 70-80 cm beroende på bottentyp. Det känns när den sitter stadigt. Markera med en plastdunk på toppen och skriv ett nummer. Det är alltid bra att kunna beskriva en position när ni hittar en ny sten. Tex. 100m SÖ om märkning 12 ligger en sten till. Eftersom många kör med GPS kan man ju även använda den för bestämma pointen. Blir det is försvinner markeringarna så det är bra att skjuta av med GPS:en när allt är markerat.Totalt har vi markerat 49 stenar i Klagshamn. Hoppas ni inte har lika många.
Logga in för att svara.