Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen disel eller bensin

• hjeltman

Medlem
    5 mars, 2004 vid 21:42

Personligen tycker jag att en Cheva van är Optimal, framförallt om man hittar en diesel. Problemet är väl framförallt att dom kostar en krona i inköp.
    Där kan du ha upp till 5 platser (4+chaffis), ha kvar galler och får plats med en säng bakoom gallret. Polaren har en, iofs bensinare som slukar soppa, men han ligger bra där bak på en 80cm bred säng. Den kan dessutom skjutas in till ena kanten där han byggt en låda/bänk vilken rymmer allt småkrams man kan tänkas ha med sig, och så får man dessutom plats och sova 2 pers. Skulle det krisa sig kan man även sova i sätena, då dt oftast går att fälla ryggstödet helt.
    Det blir lite trångt, men vem bryr sig. smile.gif
    Vad som kan bli problematiskt är om man har gallret kvar är att det blir svårt att få inn brädorna.
    Men plockar man bort gallret så är det optimalt. Kanske inte ur säkerhetssynpunkt, men man kan ju ankra lasten som det skrevs tidigare.

• dannew

Medlem
    8 mars, 2004 vid 07:49

Tjenare CHEFEN, kung av VVK, Hell dig!!!

Jag skall återkomma med räkneexempel och bilder på bygget. Jag håller i övrigt med andra. Fundera ordentligt på vad du vill ha, lägg sedan ner tid på att hitta den modell du bestämt dig för, det är det värt. Diesel med lastbilsreggat gäller för min del. Som du såg på årsmötet hade jag ingen mellanvägg, på boendeinredda bilar (“skåpbostadsinredd lätt lastbil) finns inte det kravet.

Hur långt skall man köra för att tjäna på att ha diesel? För min del blir det billigare från första början. VWn kostar mig ca 1200 sek mindre per år (i skatt och försäkring) än min gamla Ford Sierra kombi och är 3-4 sek billigar PER MIL i bränsleförbrukning. Nej, Forden var inte extremt dålig (0,8-1,1 l/mil, 98 oktan), det är bussen som är bra (0,75-0,8 l/mil diesel).

• don_cavalli

Medlem
    8 mars, 2004 vid 12:10

Blev grymt sugen på en transporter efter att ha sett din tdi!!!! Så nu skall jag bara få sålt gangstermobilen, så att jag får fram lite stålars!
    Rock on!/Chefen

• s

Medlem
    23 mars, 2004 vid 18:35

CHEFEN, KUNG AV VVK, SKAPARE AV FREEDOM!!!

Klart du skall ha en TDI! En LÅÅÅÅNG TDI!
    Jag kör bensin… Men vill byta motor med Dan. Men för övrigt så är det ju LÅNG buss som gäller!

Tjingeling från Göööötet!

/S..som i surfsugensurfbussägare

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen disel eller bensin

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.