-
DIY barnbräda
Funderar på att fixa en bräda till min dotter som är 10år. Eftersom man inte vet hur mycket intresse som finns funderar jag på att göra en lite billigare variant. Det är ju inte så kul att stå med en barnbräda för 6-7000 om hon tröttnar efter endast ett par gånger.
Tänkte först att hon kunde köra på min Mistral Explotion 155l, men jag tror att det skulle vara enklare med en bräda med mittfena eller centerbord. Sen tycker hon det verkar obehagligt med den sträva och vassa ytan och är rädd att det kommer att göra ont.
Jag funderar i stället om det skulle gå att bygga om en gammal Surfpartner DRY som ligger och skräpar. Skulle det kunna gå att montera en extra fenbox för en mittfena? Var bör den i så fall sitta? Halkdkyddet är helt borta och jag tänkte ersätta den med en mjuk och bekväm yta. Funderar på om det skulle gå att använda en “yoga-matta” från Jysk. Det är som ett tunnt liggunderlag (ca. 3-4mm) och verkar kunna ge ett hyffsat grepp. Tänkte fästa den med kontaktlim eller liknande och låta den täcka hela den “torra” ytan på brädan. Har någon något annat förslag på material för ett “mjukt grepp”? Kommer brädan bli för smal eller blir den tillräckligt stabil för en 10-åring på 30kg?
Till den här brädan tänkte jag till en början använda en halv mast, ett avklippt segel och den minsta och lättaste av mina bommar. Gillar hon det investerar jag i en barnrigg och vill hom fortsätta så blir det kanske en riktig juniorbräda.
Logga in för att svara.