Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Djerba
-
Djerba
Publicerad av jap på 12 augusti, 2005 vid 17:50Det kitesurfas väl en del där, erfarenheter???
bergelin svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Libyen – mellan Tunisien och Egypten. Vi ar 3 som kor kite och har nagra hundra mil sandstrand att trangas pa. Tyvarr jobbas det ju en del sa jag ar last till helgerna.
-
Kunde inte ta mig ut ur landet!
Men Djerba var riktigt bra, trodde inte att det fanns så långgrunda ytor att kita på.Som mest var vi fem kitar på området kalle, hur mycket plats som helst. Är sugen att åka tillbaka i vinter, eller vad kostar det att flyga till Libyen??? Lärde känna en tunisier som hade ett hus precis vid kitestranden som jag får hyra, de nyttjar det bara tre månader om året. Vi hörs! -
Tja, har samma forhallanden som pa djerba har…fast mer plats… Maste bara fa loss en bil snart sa blir det lattare att komma ut. Har du google earth kan du kolla stranderna och halvon vaster om sabratha. Kostar ca 5000 tur och retur att flyga till Tripoli + att du maste betala visum 1500. Annars skulle jag garna haka en tur till djerba i host el vinter. bara 30 mil ju, och har fatt ratt business-visa. Vi hors, min mail kalletomczak@yahoo.se
-
Kalle din trädkramare, hörde om din flygtur, hur gick det med foten?
Skiter nog i Libyen, försöker hitta en billig biljett till Djerba istället om jag får låna huset. Skulle vara skönt med några morga locals som följer på! Men det dröjer nog innan det blir av dessvärre
-
Foten ar ok, jag har lakkott som en femtonaring… Jag kommer om ni styr upp ngt pa Djerba! Om nagon hittar en san dar foam-bit till en slingshot bom pa morga sa ar den min. Den forsvann nanstans i tradet… Kalle
-
Hur är Djerba på sommaren?
Är sugen på att åka i sommar och lära mig kitesurfa.. Vindsurfar säkert om det blåser pung men vill gärna lära mig kitea också.
Vindsäkert??
// E
Logga in för att svara.