Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › !!!!DJURGÅRDEN!!!!
-
!!!!DJURGÅRDEN!!!!
Publicerad av anders_hoffman på 3 november, 2002 vid 17:23ÄNTLIGEN!!
EFTER 36 ÅRS VÄNTAN ÄR GULDET NU TILLBAKA DÄR DET HÖR HEMMA NÄMLIGEN I DJURGÅRDENS HÄNDER!!!
NI FATTAR INTE HUR JÄVLA UNDERBART DET HÄR E´.
JAG VAR PÅ PLATTAN IGÅR OCH FIRAD MED ALLA JÄRNKAMINER, OCH PÅ STADION IDAG OCH HYLLADE LAGET MED KÄLLSTRÖM I TOPPEN. DET KÄNNS FÖR JÄVLA UNDERBART!!!
Älska djurgårdens IF! SM-GULD, SM-GULDoscar svarade 22 år sedan 8 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Är det Formula eller en Freestyleklubb vi talar om??????????????????????????????????????????
-
Jag såg en djurgårdsupporter gå ensam inne i Stockholm city med en djurgårdshalsduk och försökte få bilarna att tuta vid ett övergångsställe. Det var fan det mest patetiska jag sett i hela mitt liv. Jag förstår inte hur man kan vara så lycklig för någon annans prestation. Det är väl därför jag älskar vindsurfing, det är sport för den enskilda individen. Ingen publik, bara vatten och vind.
-
Jag fattar inte varför ni måste vara så jävla trångsynta! Visst windsurfing är den mest underbara sport/livstil som finns. Men inte fan finns det något lag man kan heja på.
Fotboll är Sveriges utan tvekan största sport, och om man som kille i min tonårsålder inte är intresserad eller har något favoritlag i denna sport så klassas man näst intill som ett mobboffer.
Och när ens favoritlag väl vinner efter 15 (min ålder) års lång väntan så är det väl klart att man vill uttrycka det på ett positivt sätt!
Och det passar väl riktigt bra på denna sida eftersom den är sportbaserad. Du (mr. Anonym)skrev att du gillar windsurfing för att det bara är du, vinden, vattnet och ingen publik. Hur fan skulle det se ut om fotbollen inte skulle ha någon publik? Och det skulle väl vara roligare att ha 5-20 000 fans (som dif hade både igår idag och resten av den hela underbara säsongen) som hejade på dig och gav dig glada tillrop när du sätter en spock eller en läcker duckjibe eller vad som helst.Var inte så jävla trångsynta och håll med om att det måste vara roligare att kämpa sig till ett guld som ett lag istället för en enskild individ.
/SM-GULD
-
Det var ju trevligt att du är så glad men du kan väl skriva ditt pladder på nåt fotbollsrelaterat forum.
(allsvenskan är en dum serie som kalmar inte vill spela i!)
-
Håller med Hoffman
Som fransman i Sverige är det oviktigt för mig vem som vinner Allsvenskan (rent fotbolsmässigt är Dif en värdig vinnare)
Men han får gärna skriva att hans favorit lag har vunnit.
Bara det inte går över AIK, Göteborgs eller andra lag. Man kan stödja ett lag och respektera de andra.Man kan tycka både om windsurfing och fotbol, plus en massa andra idrott.
Uppenbarligen uppfattar Anonym sig själv som bättre för att han är windsurfare. Patetisk. -
Detta är ett forum för vindsurfing, kitesurfing och andra vind+bräd aktiviteter. Inget forbollsnack eller hockeysnack här tack. Det räcker med all jävla tid dessa sporter får i vanliga media (tv, radio, press). Dessa sporter är roliga att utöva själv, men astråkiga att titta på. Hela livstilen som fotbollssupporter är förjävla patetisk. Bajen, bärs och rakade brudar och liknande ramsor. Klena individer som inte har något eget mål i livet. Om jag vore registrerad användare skulle jag ge dig minus stjärnor nu Hoffman.
-
Nu får ni väl ge er ändå. Låt folk hylla sitt favoritlag på detta forum, hade IFK Göteborg vunnit hade jag förmodligen gjort samma sak! Jag älskar sport och de som bara gillar windsurfing, kul för er! Windsurfing är det bästa som finns men det finns så många andra sporter som är riktigt drogberoende också! Men hylla ett bra lag en gång och sen kan man återgå till det temat som trots allt är WINDSURFING! Och varför ska alla anonyma hacka på folk till höger och vänster för! Registrera er och stå för någonting som ni vräker ur er.
-
Bara visa dina känslor Anders !! Visst är detta ett windsurfing/kite forum, men är man så “smal” så man inte kan diskutera något annat med sina “brödrar” så bör man nog starta ett eget forum….vad nu det skulle handla om
Tyvärr håller du på “fel” lag, men de har ju inte vunnit på tur direkt så de är verkligen värda det här
Forza Malmö !
-
Tänk om alla skulle skicka in en insändare och heja på deras
favoritlag eller favoritsport. Då skulle man få leta efter
några relaterade inlägg och det skulle bara bli ett enda stort snack om vem som är bäst hit och dit. Skit i samma om det är DIF eller någon annan. Håll er till ämnet som denna
konf handlar om och inte en massa dynginlägg.(gäller alla avd. på konfen).Movh En som inte hatar fotboll men ändå tycker att det är den mest meningslösa sport som finns
-
fan… Djurgården borde fått poängavdrag för den där bengalen dom slängde in på plan och MALMÖ borde tagit guldet!
Men men,,,,Djurgården vann och det är bara att gratulera.
Fast nästa säsong, då blir det andra bullar!
-
)kan bara hålla med, sveriges (för tillfället ) bästa lag vann SM-guld… men nästa år kommer det till skåne igen, och då inte mff utan till HELSINGBORG!!!
fattar inte varför folk ska vara så insnöade, man kan gilla annat än surfing!
men nästa år… då kommer HIF igen (utan cratz eller nanne! )
-
Jag kan bara säga mina åsikter och blunda om ni inte vill se dom
Tycker fotboll, hockey, amerikansk fotboll och andra “vanliga” sporter inte kan erbjuda mej ett piss i nöje eller utmaning. Dessutom är sporterna FÖR stora, snackar att spelarna själva är bönder på ett schack-bräde som styrs av pengagalna fikonbär.
Upplägget i sporten: “-Kom igen grabbar, vi jagar en boll!!!” Ligger inte i mitt intresse.
Friheten är det som lockar för mej och inte faaan kommer jag att hitta den framför 10000 fans, instängd på en arena.
Dessa sporter har inget att erbjuda mej alls, faktiskt.
Visst det är skönt att göra mål, men jämför det med att flyga 3-4 meter upp i luften och segla med vinden ett tag för att landa i vatten, det bästa som finns!Kunde inte hålla mej.
Ha d gott.
/trångsynt? -
Respect ! Helt OK att inte gilla sporten. Men bara för det så trycker du inte ner andras glädje som vissa har en förmåga att göra. Någon skrev att “tänk om alla skulle skriva ner vem man hejade på o.s.v”, men detta är lite speciellare än så. SM avgörs en gång om året. Det är inte så att man skriver Djurgården varenda vecka precis.
Åter igen : RESPECT
-
Fatta att vi alla har ett intresse gemensamt och det är därför den här konfen finns. Sen är det helt ok att vara intresserad av fotboll, virkning, politik, bilar, musik, teater men det hör inte hemma här. Jag vill INTE läsa om fotboll (dessutom är fotboll ungefär så långt från surfing man kan komma) och jag tror inte att det är så många som vill läsa om mina intressen. Om inte alla inser det så får vi sitta och bläddra igenom massa helt irrelevanta inlägg. Är det någon som vill ha det så???
Logga in för att svara.