Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DN söker sajter med info om Robby Naish…

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 13:19

Hej Per,
    Grattis till goda resultat i Talinn. Är impad och nöjd över att vi 71:or fortfarande sätter de yngre på plats. Jag har några frågor: Är det jobbigt att segla långdistans? 23 knop i snitt låter väldigt mycket. Hade du bra tryck i grejorna hela tiden eller upplevde du att du pendlade i fart?
    Är det du på den bifogade bilden?
    Hälsningar
    Sebastian
    SWE 175

• swe-16

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 13:47

Hej och tack!
    Så en 71-kompis…fantastiskt fin årgång eller hur? Titta bara på oss 😉

Under de förutsättningar som vi hade var det inte alltför jobbigt. Banan vad lagd så att det var styrbords bidevind ut och babords slör hem….då funkar en formula som bäst. Hade det varit halvvind och 3-4 m/s till hade det nog varit riktigt kämpigt. Det enda som var lite jobbigt var krampkänningarna under bakre foten som kom efter ca 5-6 minuter redan. Alla försökte stå på olika sätt men krampen blev bara värre och värre. Tack och lov fick man ju gippa efter halva sträckan.

Hade bra tryck i prylarna 90% av tiden (6-8 m/s). Fick ändra kurs några gånger när vinden vred och fick pumpa tre-fyra gånger för att behålla planingen mellan några byar. Vi seglade i frånlandsvind ganska nära land i 80% av banans sträckning så plattvattnet gjorde att det var lätt att hålla bra fart. Erfarenhetsmässigt vet jag att jag minst kan toppa ca 26-27 knop i liknande förhållanden på halvvind/slör och ca 18-20 knop på kryss (uppmätt med GPS-Modell: Garmin eTrex Venture)…så 23 knop i snitt lät inte så förvånande tycker jag. Förhållandevis liten pendling i fart tror jag.

Nej det är inte jag på bilden…kollar du på http://www.bradseglarforbundet.com ser du att det saknas ca 100kg muskler 😉

mvh
    Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DN söker sajter med info om Robby Naish…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.