Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Do I need to update my gear?

• Do I need to update my gear?

Publicerad av petter_f på 12 juni, 2006 vid 15:35

Hi all,

Seems like I’ll be getting back into some kiting. I have been away from it for a few years and have pretty old stuff. So, I am more or less wondering if what I have will be fine or is there is gear I really should get, due to design advancements.

I have :
    9.0 Naish Ar3.5
    8.4 (11m) Wipi AirBlast 2002
    15.5 Naish Ar5
    Bar is called a re-ride system (I think) with the safety leash attached to one of the centre lines. The loop has a Naish emergency release that they were selling a few years back. (you grab it at yank it away from you)

I don’t really want to get new kite although the 15.5 does have quite a bit of bar pressure but I’ll just have to put up with that.

My ability is not that great. I have kited on and off for a couple of seasons, competently cruising back and forth with carving transitions but stopped just before I was about to start jumping.

So, what’s your evaluation, will this gear get me by safely this summer?

Cheers, Petter (PS swedish is fine).

skotten svarade 18 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • skotten

Medlem
    12 juni, 2006 vid 16:05

feel free to borrow any of my stuff and see for yourself… in my eyes its the Hardore dudes that ride with the old stuff!

• sidpiraya

Medlem
    13 juni, 2006 vid 07:20

Ut och åk i stället du har ju grejor när du tycker att de suger köp nya men va fan sitt inte och tänk att det går kanske inte att köra på gamla grejor gick det för så går det nu så länge de inte går i sönder.

Och om du bara måste bränna lite pengar börja med att köpa en juste bräda tex en Tablas, och sen köper du lita Slingshot drakar begagnade 2005 billigt eller lita nya 2006:a dyrt.

• lina

Medlem
    13 juni, 2006 vid 07:39

onödigt drygt svarat, killen måste väl få fråga?
    o fan vet om vi vill ha ut en massa folk med gamla grejer, har en ubergammal fjollkite hemma i garderoben som är i princip livsfarlig, plussa på ett par års ringrostighet så har vi ju en underbar kombination.

• sidpiraya

Medlem
    13 juni, 2006 vid 07:45

Vad är drygt? att jag tycker att det går att köra med gammla grejor? Tycker att jag svarade ovanligt seriöst

• lina

Medlem
    13 juni, 2006 vid 07:50

haha ok då.

• sidpiraya

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:15

Ok mitt nya seriösa jag ska förtydliga mig.

Nej du måste inte ha nya grejor, så ut och kör.
    När du är ute passa på att låna test köra lite nya grejor, så kan du bestämma dig för om du tycker det är värt att köpa lite nyare (Högst troligt).

Och jag menar om du inte kan byta ut alla dina grejor med en gång så börja med bräda och sen drakarna specielt Naish drakarna. air blasten är inte så jävla kass.

Fy fan vad jag kommer må kasst efter detta seriösa svarandet.

• petter_f

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:23

No worries.

What I was fishing for, and I should have been more clear, was if there are safer bar systems (that would suit my kites) than mine. I have been away from the sport for a few years and have no idea on advancements in this area.

Or are the advancements just a variation on the old theme, that do basically the same thing that mine does. The kites are staying, as my play money has all dried up.

Cheers.

• sidpiraya

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:29

Vet inte hur saftyn är på de gamla naish drakarna men rätta mig om jag har fel men på wipikan så var dom väll först med quik releas variant pine i en ögla så som många nya märken än i dag har det i allafall 2005 det i kompination med en leash är enligt mig säkert.

Alltid en bra ide att testa sitt system så man vet hur och att det fungerar gör det utan att var i en nöd situation så kan du nog avgöra om det funkar ska dock göras med stor belastning.

• petter_f

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:35
    sidpiraya wrote:
    Ok mitt nya seriösa jag ska förtydliga mig.

Just saw this. Almost made me put my fingers down my own throat too. 😀
    Basically same as first post, right? (my swedish good, but not great). So, if there was any ‘dryg’ness earlier I missed it anyway.

Whatever, whatever, seems like wind out there so I might actually get some time on water afterall. Cheers.

• sidpiraya

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:39

Nope no ‘dryg’ness today

• petter_f

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:45
    sidpiraya wrote:
    på wipikan så var dom väll först med quik releas variant pine i en ögla
    Don’t know, I bought it ‘kite only’ and use a ‘bastard’ of a bar set up; bits and pieces. North bar with a cleat (don’t know swedish name, adjusts rope length by jamming it) that I installed and use the Naish quick release loop that was sold a few years ago. They may still sell it for all i know. This was safe back then but don’t know if there is better stuff now. Thanks
  • petter_f

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:51
    skotten wrote:
    feel free to borrow any of my stuff and see for yourself… in my eyes its the Hardore dudes that ride with the old stuff!Man, I may just take you up on your offer… get better soon!

So skotten, are you saying that my gear ‘makes’ me hardcore?

…if only.

• sidpiraya

Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:55

If the release works and you have leash that kills the power and keep the kite attached to you then you have as much safety as I have. But try it and if unsure show it for some one at the beach.

• skotten

Medlem
    13 juni, 2006 vid 10:04

old skool grear riders are definately hardcore lol but seriously, gimme a shout and I will take you through the crap on my bar… and you can try the kite out for sure. Saftey first, give us a shout when you are on MSN feel free to add me.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Do I need to update my gear?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.