• oscar

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 13:46

Jag kör med ett par Maui MAgic 6 mm och har aldrig frusit om fötterna. I och för sig har jag inte så lätt för att frysa men MM-skorna har funkat bra även om de börjar bli lite slitna efter 3 års användning. De är även gjorda i otroligt stretchig dubbelneopren så de går inte sönder i första taget.

Finns på http://www.ontopwindsurfing.com

• lars_k

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 14:31

Jag fryser lätt om fötterna (lång och smal lirare..). Införskaffade 2 mm neoprensockar i en dykbutik tidigt i våras. Med dem inuti neoprenskorna, och med lite tätande tejp runt smalbenet så blev det otroligt varmt och gott, trots en vattentemp på 3-4 grader. Tilläggas bör väl att neoprenskorna inte ska vara för alltför små så det blir trångt…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 14:38

O´Neills dojor slår allt, känns knappt att man har dem på sig.
    kolla in på: http://www.oneill.com/windsurf/

/M

• maglu

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 16:25

Har en “kallare” modell av dom NP som är på bild ovan. Saknar det band som ser ut att finnas överst på dessa. Detta eftersom med våtdräkt över åker den upp av vattenkaskader och skorna är för slappa för att ha över dräkten. Får fixa nån egen kardborre-kontruktion.
    Jag har aningen för små skor, men ändå är det massa vatten i.
    FRÅGA:
    Hur funkar tex de NP på bilden (eller era andra fabrikat)? Är de så täta att man slipper fötterigummistövlarfullaavvattenkänsla även om man har lite utrymme tillgodo?

• gurra1978

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 17:26

Jag kör med Atan Polar boots 7 mm köpta från surf-unique. De är sjukt bra. Du kommer aldrig mer frysa om fötterna. Det är mycket bra känsla mot brädan. Nackdelen är att de lätt börjar lukta om man inte torkar dem ordentligt efter surfet. De måste vändas ut och in.

• pontuss

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 17:39

Har dem som är på bilden. Körde med dem i söndags och det var varmt och skönt.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 17:53

NP:s skor har aldrig varit så varma. Jag har deras varmaste och de känns redan lite väl svala. ska du ha en varm sko så räcker det inte med att den är tät och tjock i gummit utan den behöver även ha en tjock och isolerande sula först då får du en riktigt varm doja.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 18:30

Atan Polar är mkt bra, tyvärr är sulan lite sladdrig varför den gärna tvistar sig om man vrider foten. Annars är den nästan äckligt varm… 🙂

• styret

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 18:50

kör med NPdojjor i 4milliters neopren och tycker att dom funkar hur bra som helst.
    Dom har en bra gummikant uppdragen kring och över tårna som tajtar åt och känns som att den gör skorna varmare just där. körde dom igår och frös ingenting om fötterna.

• karapp

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 19:10

Kör med North-Sails dojjor, liknande NP skorna på bilden…
    De är ganska spetsiga längst fram så de glider in i stropparna hur fint som helst….
    Det är gummi uppdraget långt över tårna på dem så de håller värmen hur bra som helst. iåförsig fryser jag inte så lätt…

• drakglenn

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 06:16

Har ett sommarpar & ett par för vintern

På sommaren har jag North-Sails, väldigt bra passform men framför allt ett slitstark gummi till sula, har haft dem typ 20 ggr nu och det syns inte att jag använt dem.

(Innan dess hade jag F2 dojor, grymt bra men sulan tog snabbt slut, när jag reklamera dem efter ett par gånger fällde säljaren följande fråga:
    Fan, har du sprungit maratonloppet med dem grin.gif grin.gif)

Som året runt surfare har jag till de kallare dagarna inhandlat ett par dykarskor 7mm (märke, Marius tror jag.
    Skulle aldrig ens tänkt på dem om det inte hade varit för den mjuka sulan, inga problem med brädkänslan som det annars kan vara med tjocka dojor
    Ett mycket lyckat köp, det är det sista jag kommer frysa om och då kör jag ändå med torris på kroppen….
    Skönt när man går upp ur isen, tar av sig dojorna och det ryker ur dem grin.gif grin.gif grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.