• Publicerad av anonym-anvandare på 19 september, 2001 vid 08:48

    tänkte semestra i CABARETE. pärona skall med och vill absolut att vi skall hyra bil. Resebyrån menar att man hyr billigast genom dem hemifrån. Är detta sant? Deras billigaste småbil en vecka ca 4600Sek.

    anonym-anvandare svarade 23 år sedan 2 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2001 vid 09:07

    Hej

    Som nyligen hemkommen från Cabarete kan jag bara önska dig lycka till, surfingen är grym, men hyra bil ? Har du varit där tidigare ? Alla dominkanare kör som om de stulit bilen och vägarna är mycket dåliga, läs jeep (italienare kör som gudar i jämförelse med dominikanarna) . Några vägar är ok men kommer man ut på landet är det kört, en småbil funkar liksom inte, det är bara två hjulspår.
    Tempot är högt och trafikreglerna är att störst går först. Krockar man så tar polisen in alla oavsett vem som gjorde fel. Vi blev rekomenderade att inte hyra bil och efter två veckor med lite bussresor och taxi på vägarna så var jag av samma uppfatning som dem efter flera taxi resor hade man dödsångest, åk aldrig moppe taxi som det finns överallt, det är verkligen förenat med livsfara. (såg bara domikanare som åkte med dem)

    Ta en guidad tur istället , det är mycket bättre.

    Priser på allt är samma som sverige eller dyrare, det ända prisvärda är den lokala romen. Surfingen är grym med 8-12 m/s varje dag. Vinden kommer igång vid 12 tiden och lägger sig vid 6. Se till att inte stå ute på revet vid 6 tiden då vinden lägger sig på 10 min. och det är omöjligt att ta sig in sen. Segel i augusti var 7.5-5.0.

    Lycka till.

  • andreas-t

    Medlem
    19 september, 2001 vid 11:13

    Håller med!
    Innan du hyr bil där bör du kolla in hur trafiken ser ut där,
    och om du verkligen vill köra där!
    De kör oftast högertrafik… En del har lyset på när det är mörkt ute,
    andra inte… Står det 10 bilar i kö vid ett rödljus kan den 11:e få för sig att
    köra förbi hela kön, antingen till vänster eller till höger, och rätt igenom korsningen
    utan att bekymra sig. Att åka med någon av lokalbussarna
    (små minibussar, typ Toyota Hiace från 80-talet, som man klämmer in 20 pers i)
    är ett billigt och bra sätt att få känna på hur trafiken funkar.
    En av de vanligaste dödsorsakerna i landet är trafikolyckor.

    Surfingen i Cabarete är dock riktigt bra! Väl värt ett besök!

    /Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2001 vid 11:47

    Tja, åkte taxi två gånger när jag var i cabarete. Båda gångerna så blev jag vittne till olyckor, exempelvis välte en bil framför oss och vi fick hjälpa till att få ut människorna i bilen som hade voltat, otäckt.
    Skit i och hyra bil, surfa istället, för surfingen var däremot grymt schyyst. En bra hemsida om allt i cabarete, vind, surfcenter etc http://www.hispaniola.com/Cabarete/ws/windsurf.html
    Hälsningar Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2001 vid 19:38

    jag åkte moppetaxi i två veckor och jag överlevde, blunda och åk.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2001 vid 20:16

    Tjenare !
    Jag håller med de andra. Jag rekomenderar inte dig
    att ge dig ut i trafiken på den ön. Dom kör som dårar…
    och alla är inte nyktra pga. Rommen. Surfingen var
    dock helt OK !

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2001 vid 21:37

    Visst flöder rommen där , gå på Car Wash Disco så får du uppleva nån´t häftigt.
    Underbart ställe men hyr inte bil där, ta taxi eller buss.
    Surfa på.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2001 vid 21:38

    Efter att ha spenderat ett par månader i Cabarete är mitt vassaste tips att hyra en taxi en hel dag och göra utflykter. Chaffisen guidar gärna om ni sticker till ett par extra pesos. En dag bör efter lite förhandlande hamna på ca 500:-.
    Att köra hyrbil kan bara sluta illa. Rånrisken är stor och trafiken galen, så galen som den alltid är i u-länder.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 september, 2001 vid 08:46

    ja, car-wash var kanon. merenge och barcelo rockar fett. ta gärna en mtb-tur med iguana mama gänget.

    ante

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2001 vid 08:22

    tack før alla svar, jag kanske kan få førældrarna att gå vindsurfkurs istællet før att leka upptæcksresande. førresten, vaccinerade ni er innan ni reste? man rekomenderar tydligen en Havrex(Havrix) kur innan man drar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.